Wow! Pandai dah buka sendiri

Satu satu dia pandai..kadang-kadang sempatlah mummy notice..kadang kadang memang tak perasan langsung tentang kebolehan anak mummy sorang ni

Yerlah..masa yg diperuntukan untuk Haziq sehari berapa jam ajer kan? Yang lebihnya banyak kat rumah Oni..mummy awal pagi seawal 7am dah keluar rumah....lepas tu pukul 8pm baru sampai rumah

Dah sampai rumah kena masak plak..kemas rumah...basuh baju...lipat baju...layan FB..so bila nak layan Haziq?

Masa tido ajerlah dok peluk Haziq dari 10.30pm sampailah 6am...memang bawah ketiak ajer tempat Haziq..hilang ajer bau badan mummy...sure mata Haziq pun terbuka...anak manja betul

Cuba tengok jari comel tu...

Tahu ajer macam mana nak buka air tin tu..padahal tak pernah ajar pun..

Ni masa g makan kat kedai mamak..malam-malam mummy mengidam makan roti tisu kat mamak..layankan ajer....teruja tengok dia dok usaha nak buka tin tu...smart boylah Haziq ni

Susahnya nak buka...

Maklumlah kuku tangan tu pendek...susahlah nak mencelah celah tin nak buka kan?

Tapi harus usaha jugak..kata anak sulong..

Usaha lagi sampai ternganga mulut-mulut dok usaha..

Atlast...daddy gak terpaksa tolong..kesian sangat dok tengok...tak dapat buka-buka gak air tin tu...

Bukannya Haziq yg minum ....daddy ajer yg minum...Haziq tumpang seteguk dua ajer.....

Tapi...apa pun..mummy memang berbangga dengan usaha Haziq...pandai tiru gaya orang walaupun tak diajar...good boy



***D'kamar Hatiku Jajahan Hatimu***

7 comments:

CiKaYu said...

comey sangat..betul2 berusaha tu.

echa said...

memang bersungguh2 hensem boy nie nak buka air tin tu..hehehehe

~aSHa~ said...

ermmm dia mmg tahu kat mana tmpt dibuka...good...

zura@iwan said...

hahaha...budak2 mmg gigih nk buka sdiri..sgt2 pandai..x bleh buka keriau plak..hehe

Jamiel said...

Usaha tangga kejayaan..

Ogy said...

yeyyy haziq dh tererrrr!!! abeslah mama kamu pasni kena sorok air lam tin tu...hehehe

Rizziela said...

HI hi ......anak bujang yg kalau boleh semua nak buat sendiri tu