Serangan paling dasyat

Serangan apa?

Tengok tak dahi Haziq? ada benjol besar tu..merah plak tu..

Bengkak kan dahi bahagian kanan tu?

tak tau kenapa...

Patutlah dalam 1.40am macam tu Haziq sibuk dok menggaru..asyik terjaga dari tido ajer...heran gak mummy...nak kata CD basah tak mungkin..baru ajer salin before tido tadi..dalam 11 lebih gak salin CD..

Mummy tak kisah lagi...bagi susu..terus pejam....

tak sampai 5 minit ...nagis lagi..alihkan sebelah kanan..bagi susu..lena kejap...lepas tu tergaru-garu..kenapalah plak anak aku ni

Mummy bangun..malas nak buka lampu..suluh dengan HP ajer..tapi tak nampak..rasa-rasa ada benjol kat belakang tengkok..terkejut mummy...terus terbangun dari katil..buka lampu

kejutkan daddy..tengok-tengok muka Haziq dah bnegkak..semua bahagia atas tu bengkak...mummy dah kalut...pikir nak bawa g hospital ajer...daddy cool ajer...

"Elergic kot"..daddy kata

tapi dia tak makan ubat apa-apa pun...

"cuba pikir..apa yg dia makan hari ni.."

"Udang"

Mungkin elergic udang kot...kata daddy..

So tunggu esok tengok mcm mana...sapu dulu ubat...

Lepas sapu ubat..Haziq tido sampai ke pagi..

Tapi

6am dah bangun sama nak tolong mummy buat breakfast..

Berdukong sebelah tangan buat sandwich hari ni


tengok tengkok Haziq yg merah-merah ni..tak tau kenapa...


Nampak tak? habis merah-merah semuanya


Nampak tak tulang kerangka Haziq..sibuk dok tengok HP daddy...masa ni baru 6 lebih tau..

Mummy daddy sibuk nak mandi..dia pun sama gak nak mandi...

Nasib baik ada shower..boleh mandi air panas..kalau tak jangan haraplah Haziq...

Daddy memang tak bagi mandikan Haziq dengan air sejuk ...takut selsema...demam..batuklah..yerlah..mcm dia sorang ajer sayangkan anak kan?

Kadang-kadang mummy belasah ajer mandikan air kolam..anak lelaki kenalah kuat sikit..jangan manja-manjakan sangat...






***D'kamar Hatiku Jajahan Hatimu***

2 comments:

Kerikil Kehidupan said...

ala...ciyan haziq..moga cepat sembuh...

ma said...

ciannye haziq..ngape ni kak ziela..allergic udang ke?