Tepung Gomak mana datang ni

Tepung gomak ni berlaku semalam....

Budak kecik ni ok ajer bila nampak mummy..naik kereta pun ok...ada bekal keropok..bila habis keropok dia minta buku...habis dapat buku..dia campak kat bawah...mcm mana mummy nak ambil? kat bawah tu....mummy tengah drive

Lepas tu membebel-bebel dalam kereta....tapi mummy bo layan

Bila tengok mummy bo layan...dia panggil-panggil mummy plak..siap tarik-tarik lagi baju mummy....

Sungguh tak tenang nak drive macam ni

Bagilah bedak....tutup tau bedak tu

So diamlah dia..mummy pun drive dengan penuh teliti...tapi heran..naper tiba-tiba ada bau wangi sangat ni..lepas tu suasana diam ajer...pelik la plak

Sekali jeling sebelah


Ada orang tengah mandi bedak...dengan penuh perasaan plak tu

Mummy diam ajer dulu..nak tengok...apa yg seronok sangat ni


Bila panggil nama ajer..terus jeling...bulat mata tu

Mata ajer bulat...tangan dok pegang bedak lagi..tuang bedak gak kat kaki...siap gosok-gosok lagi kaki dia....wah!!!! anak tauke bedak ke Haziq ni?

Tengok tu....Bukan main banyak lagi dia tuang

Habis seat & pintu kereta kena percikan bedak dia...habis setengah botol bedak tu..padahal mummy dah tutup lagi tadi..dia pandai pusing sendiri tu...

Bila kena marah

Bila mummy marah..merajuk..suruh senyum...dipalingnya muka ke tingkap..konon-kononnya merajuklah tu

Merajuk sampai rumah tau

Tengok tu..bila perasan mummy tak tengok..dia buat-buatlah muka dia tu..sapu-sapu bedak kat muka..bukan takat muka..habis kaki-kaki pun disapunya bedak tu

Dah mcm hantu gomak dah Haziq ni...nasib baik mummy bagi bedak..kalau bagi lotion tadi..mcm manalah rupanya kan? habis meleket satu kereta...

Terkejut daddy bila tengok anak dia putih melepak...sudah bertukar kulit daaaa








***D'kamar Hatiku Jajahan Hatimu***

9 comments:

az rina a.k.a jaijina said...

hehe, lawak lah haziq nih..echa pon suke main bedak..tp nasib baik rina cepat tgok, kalau tak mandi bedak gak..

az rina a.k.a jaijina said...

hehe, lawak lah haziq nih..echa pon suke main bedak..tp nasib baik rina cepat tgok, kalau tak mandi bedak gak..

zura@iwan said...

tu dia, haziq main bedak...hahaha

Elyn said...

hihi kalau kene kat aku gini... mau daddy die yang meletup...

idah @mama izzya said...

alahai comey plk hantu gomak ni..

anak2 idah pun gitu gak..kalu jupe bedak hbis ditaburkan atas lantai..pahtu mulala licin

~HaiRiZaN~ said...

ala comelnye.. td oni lp sapu bedak kt haziq kot.. tu yg pakai byk2 tu.. hehehe

daela said...

ahahaha...comeiinya budak kecik ni...main bedak...sama mcm alili..suka main bedak..

mamasue said...

huhuhuhu....mmg kes haru nih....anak mamasue pun lbh kurang lah.tp tak pandai merajuk,lagi kita ni dimarahnye ada...=P

Deqna said...

hahahaha mau abis sebotol bedak kalau cam nie...