Brownise Choclate & Cheese

Dah lama mummy tak buat kek kan? macam dah nak resign ajer :D padahal pemalas tahap gaban nak buat..

Bukan malas apa..malas nak mencuci bekas-bekas yg digukan itu ajer..

Nak membuat rajin...nak mengemas malas

Sebab ada tempahan cup cake..so mummy buat gaklah kek untuk makan sendiri..

Actually bukan kek...Brownise coklat...


Ikut resepinya Brownise kukus...

Tapi mummy memandai-mandai g tukar ikut selera sendiri...gatai pi tambah cheese plak...

Bila tiba saat nak steam..periuk tu boleh plak tak boleh guna plak...aiseh!! selalunya boleh ajer guna..

Mummy dok tunggu sejam setengah dah..tak juga masak-masak..bila check tengok..ayomak!...tak menyala plak dapur ni...

Bentan lah kek mummy macam ni....

Terus angkat..masuk dalam oven..nasib baik oven tak buat hal plak..kalau tak..mau menagis mummy nak membakar tak ada oven plak


Ni lah rupanya Brownise kek mummy bila dah siap dibakar..

Nampak macam ok..tapi bahagian bawah tak cantik..masih lembut ala-ala tak masak plak..dah berapa kali try bakar..still result yg sama...sedikit hampa begitu..dah la mummy letak dia punya nuts banyak giler...rugi betul tau..

Tapi masih boleh makanlah...cuma tak menepati citarasa mummy..

Ada dalam bekas yg mummy kukus pakai dapur gas ajer...satu tu memang masak cantik ajer..itu nak bagi kat mama ina...yg satu lagi maksu bagi hangus kek mummy..

patutlah baus hangit semacam ajer..rupanya dia tak tambah air kat dalam tu..yg mummy dok sibuk menyusukan Haziq..rugi betul.....nanti dapat gaji tempat baru...MakSu jangan lupa belanja makan yer...Dengar cerita banyak gaji tempat baru tu...jangan dok buat-buat lupa plak yer






***D'kamar Hatiku Jajahan Hatimu***

6 comments:

Cery said...

sedapnyaaa nampak gambo..hihihi..i like browniess..u penah try respi brownies jamie oliver yg glemer tu..sedappp..ada i letak katblog i kat label resipi

Cery said...

sedapnyaaa nampak gambo..hihihi..i like browniess..u penah try respi brownies jamie oliver yg glemer tu..sedappp..ada i letak katblog i kat label resipi

NeenaAnuar said...

uiisshh.. sedapnyer.. :)

Deqna said...

kira ok lah tuh.. kalau saya sepatah haram pun tak reti nak wat kek2 ni sumer...hehe..

Rizziela said...

suka-suka ajer...tp oklah...sedap gak sebab saya pengemar coklat

Chor Ayu said...

adoiii sedapnye kakkkk... mauk...