Hari Minggu Ahad

Haziq sekarang memanglah amat susah untuk tido siang. Tak tau dari mana datang tenaganya sepanjang hari...dah la langsung tak makan..bila mummy suap..diluahnya kan balik...siannyer

Dah mati kutu mummy...apalah nak bagi Haziq makan ni..sup dah buat....ikan dah bagi...sayur dah bagi...bubur dah buat.tapi semuanya Haziq tak suka......

Asyik ingat nak main ajer...bila tido tengah malam..asyik nagis ajer..kejap2 nagis..kejap2 nagis...tak tau kenapa...nak kata pampers basah..memang sure x basah..mummy dah check..kering ajer..nak kata kembung perut..elok ajer perut..nak kata panas...air cond dok terpasang dr awal sampai pagi...nak kata nyamuk..ada ubat nyamuk..mummy pun x rasa nyamuk pun...tapi selang 5 minit sekali mesti nagis...kenapa pun tak tau...


Petang ahad yg lalu

Petang ahad tu...lepas seharian penat bermain..lari sana..lari sini....Akhirnya Haziq terlena gak kat ruang tamu..itu pun mummy kena lena seround dulu dengan Haziq...pasang air cond...letak tilam kecik kat situ..dua-dua lena....dah agak lenguh pinggang mummy..Haziq pun dah lepas susu...mummy pun kena bangun perlahan-lahan....nasib baik tak jaga..tapi tengoklah tangan dia...gayanya mcm dok peluk mummy lagi..padahal  mummy dah bangun

Dapat gaklah mummy buat keje-keje rumah sikit sementara Haziq tido....tapi memang tak akan sempat habis punya ...sebab? Haziq bila pusing..dia akan meraba badan mummy dulu..bila raba-raba tak ada..sure dia sedar punya..walaupun daddy yg dok sebelah..Haziq tau ....dia tau itu bukan mummy..sure rengek-rengek punya....kenalah daddy tepuk2 ....baru dia lena balik...itu kalau nasib baik..kalau tak..sure dia bangun duduk & nagis....mummy kena gak datang peluk balik.....



Dah penat tido...malam kita g cari sup meletup..ni la aksi Haziq..bukannya dia nak makan sangat..asyik nak berjalan ke hulu ke hilir ajer..dah la kedai tu betul2 tepi jalan besar ...amatlah merbahaya

last-last mummy minta sebiji mangkuk & sudu...bagi Haziq main..bolehlah mummy makan kejap..itu pun kejap ajer..lepas tu nak turun bawah balik..main dengan kerusi merah..dah la kat leher tu tergantung tali yg mana ntah Haziq dapat....

Dah macam pekerja kat kedai makan ajer Haziq ni



 



***D'kamar Hatiku Jajahan Hatimu***


3 comments:

Mentari Muncul Lagi said...

Ziela agaknya Haziq ni terlampu suka sgt kot main2 di waktu siang sebab tu mlm asik nagis .. apa tu org tua ckp ingka sgt kot... cuba selawat & baca ayat kursi ke baca apa2 pas tu hembus kt ubun kepala dia.. Ezry ada gak jd cm tu kalau waktu siang dia gelak over sure mlm akan jadi cmtu..

~aSHa~ said...

ermm dia tanak makan ke?
mcm anak sulung sy gitu gak..susah makan dari kecik...

agaknye sbb tu mlm tak bape lena walau dah minum susu...

tak pun mcm ziela ckp tu mengigau ke...

Rizziela said...

Tak gak ikien. Biasanya main mcm tu gak...tapi mlm memang lena sangat2...pagi esok baru bangun..tapi kali ni sebab kurang makan..tu yg tido x berapa nak lena

Asha,
tu la..susah hati kan? Tak makan mcm mana nak dtg tenaga kan? x mengigaulah...sebab dia nagis...selagi x pujuk / peluk..lagi kuatlah suara dia