Cara anak anak


Alhamdullilah..anak anak minat mewarna... 

Walaupun diaorang ni suka main main..tapi atleast ada gak minat nak belajar...adik adik tu ikut ajer apa yg Abang Haziq buat...

So bila masuk kedai...Haziq suka pau mummy beli buku colour2 or pensil..memang minat dia..tapi jangna bagi nampak mainan...menagis nak gak mainan

Selalu mummy pujuk2 gak..biar beli buku colour2 dari beli mainan..yg ada mainan kat rumah tu pun dah banyak..bukannyer semua diaorang main pun

 Hasil pau kat mummy

Ni sebab mummy sekarang suka benor masuk kedai D.I.Y

Nasib baiklah murah...1 pcs tu cuma RM1.99

So baru RM6 untuk 3 orang... ok lah

 Hafiey... 

Yer yer dia mengolourkannyer...

Tapi asyiklah kacau mummy suruh letakkan...dah la mummy sibuk nak main fb waktu ni...

Abaikan keseksian Hafiey..baru basuh berak..so berpampers ajerlah dia sebab jap g nak mandi petang dah

 Abang Haziq

Dia memang dah ok..terrer dah..cuma colour ikut suka dia ajer

 Konon konon mcm kat kedai la tu

 Kangkang tu x tahan..x reti tutup kaki

Bersungguh2 colour

Harith yg tertib

Tengok gaya duduk dia...cara kerja dia

Cukup berhati2.diam ajer buat keje dia

Kembar yang sama sibuk

Nasib baik diaorang tak gaduh nak berebut colour...ambil ajer colour apa yg mummy bagi

Cuma kacau mummy nak suruh buka kertas tu ajer..nak tabur colur


Mainlah sampai puas.. .lepas tu nanti kita sapu ajer lantai tu

Memang leceh...berterabur satu rumah diaorang main

Atas tikar ok lagi..senang nak bersih...ini siap tabur atas lantai tu yg leceh..melekit2 kaki bila terpijak

Tapi nak bagi diaorang duduk senyap punya pasal..mummy biarkan ajer

Budak budak ni tak boleh aktive sangat..takut penat.. dah la sekarang ni musim hujam..cuaca plak tak menentu..so mummy kena lebih berhati hati dalam bagi diaorang main..Harap harap anak2 terus bertahan..sihat dan membesar dengan sempurna

Amin



***D'kamar Hatiku Jajahan Hatimu***

10 comments:

syawalsimpsons said...

bersungguh deme siapkan yee

Kakzakie said...

Gigih betul masing-masing nak buat. Si twin pun tak mahu kalah - boleh lawan Latif Mohidin bila besar ni:)

aTieYusof Family said...

Rajin nya depa..sama lah dgn anak sy..suka mewarna..sllu jg sy biarkan dorang berkreativiti.. bagus utk perkembangan mrk...:)

Nafira usof said...

kemain semangat lagi mewarna yer.
sorang dapat satu.. baru tak rebut.

Zura@Iwan said...

paper pasir mewarna ye..
kalau buat elok
hasilnya cantik tu..

Aisy Nasiha said...

Gigih tu masing masing nak buat.. bagus anak2 ni.. boleh perkembangkan bakat diorang ni..

Dkna Abza said...

3 orang semuanya hero :)

dela said...

kreatifnya mereka.. :)

Elyn Sani said...

Pasir gini ko beli kat mana ek? Aku nk try la bg wafiq buat gak.

ietams said...

eh kakkkk!!
terkejutnya saya tengok kembar tu dah besar..
seronoknya tengok anak² dah besar macam ni..meriah rumah kan