Apa keje la budak2 ni


Pantang lepa..memanglah huru hara jadinya...

Inilah anak anak mummy

Asalnya...punyalah bising..bergaduhlah... menjeritlah..pastu nagis..pastu baik semula...

Mummy buat tak tau ajer..sibuk nak masak lagi.nak membasuh lagi.mengemas kat depan lagi..x sempat nak layan anak anak

Biarkan main ajer dalam bilik mainan diaroang tu..sebab dalam tu tak ada yg merbahaya untuk depa main melainkan maianan diaorang yg bersepah2 tu ajer..

Tiba tibu rumah jadi senyap sunyi ajer... kenapa plak ni

Dah 5 minit senyap..memang agak pelik lah mummy

Puas panggil..tak berjawap...panggil lagi..x jawap gak

Bila g depan..tengok..tak ada orang..dalam bilik pun x ada orang..mana budak2 ni

Naik atas tak mungkin..semua penakut

Apa dah jadi?

Masuk2 bilik...dgr..gudang gudang dalam almari..
buka2 ajer...aik..ada anak sapa dalam ni?

Rupanya 3 beradik dok main dalam almari ni...

Almari ni almari bujang dulu...tak ada apa pun..just buat simpan uniform daddy & baju2 pregnant mummy dulu...then letak toto dalam tu...

Diaorang panjat & main dalam almari...

Yg cerdiknya abang Haziq..dia dah lari siap2 bila dengar mummy buka pintu almari..tinggal la adik2 ketakutan..takut mummy marah


Bila nampak mummy nak snap gambar...Hafiey terus Peace
Amboilah anak...bahaya tau tak main dalam ni...kalau almari ni jatuh..lagi x dapat nak membayangkan

Memula mummy buka pintu...

Lepas tu Abg Haziq siap kena ceramah dengan mummy...

Terangkan kat dia..kalau main lagi dalam ni...Almari ni jatuh mcm ni..abang & adik2 kat dalam..macam mana nak keluar?

Haziq tolak lah kuat2..haziq kan abang

Tapi Haziq tak kuat

Kuatlah mummy...

Cuba tolak sekarang..mummy nak tengok...

Eh..beratnya mummy...tak bolehlah...

So nak main lagi tak dalam ni?

Tak nak lah mummy..Haziq sayang mummy...

Nasib baik dia faham madsud yg nak disampaikan...

Memang risaulah bila diaorang dah besar..macam macam ragam nak melayan...lelaki lagi banyak akalnya..yg bahaya tu yg tak tahan nak hadap

Risau tak tau nak kata apa



***D'kamar Hatiku Jajahan Hatimu***

8 comments:

Elyn Sani said...

Hahaha lawak tul! Tapi mmg seram tetiba umah jadi sunyi. Doa byk2 jgn la jadi apa2 kan.

Qhaifa Nur said...

umur tak jauh beza...macam gitulah
masing-masing dah cerdik...
kena tengok sekali sekala tuh...risau gak

Zura@Iwan said...

risau gk kan..
duk main2..tiba2 senyap sunyi..

pandai dorang ye..
nyorok2 dlm almari..hikss..

Amanda Suria said...

Ya allah....si kembar adeliya dan aressa pun sama jugak nakalnya.....

mama lieyna said...

Hahaha... kreatip sungguh anak2 bab ni kn.. :-)

izan mama mia said...

alahai..kus semnagat..cari anak tak jupe yer,,.. at last dok dlm almari gitu..hahahha..mcm mcm anak anak ni

aLyNnZ said...

hahaa...sabo je ler..dlm bnyk2 tempat dalm lemari gak dorang nak main..maybe tmpt lain dah biasa tak adventure..

Myra Jay said...

seronok main dalam tu sebab ada toto kot ;D