Bercanda di Morib


Cuti cuti Malaysia kami...dekat dekat ajer..ikut kemampuan yang ada

Kami ke Morib ajer... pergi pun dengan mak Teh..kebetulan kat situ ada rumah parents Acu..boleh singgah kejap nanti kalau penat

Sampai masa tu dah tengah hari..agak bosan..sebab air dah surut...jenuh nak tunggu air pasang semula

Menurut acu..air akan pasang dalam pukul 4.30pm nanti..so kami sampai dalam 130pm...adoi..dalam 3 jam gak nak menunggu ni


 Hafiey yang teruja dengan laut..

Tapi sayup ajer mata memandang kan Hafiey..jauh sangat air laut tu


 Operasi memasang khemas dijalankan
Mummy tukang ambil gambar ajer yer..

Daddy..mak teh & acu tolong pasangkan khemah tu yer

Qaseh dok sibuk nak tolong sama



Abang Haziq yang pandai jaga adik

Sungguh nampak sifat ke abang an Haziq bila diminta jaga adik Qaseh..sungguh sungguh dia jaga Qaseh..nasib baik Qaseh tak kisah..kalau dia nagis..mau susah makteh nak pasang khemah tu nanti 


 Hafiey tak puas hati apa agaknyer tu


3 orang tu dok peratikan pemasangan khemah

Harith siap usung bantal busuk dia lagi

Haziq mata dok perati Qaseh ajer..takut Qaseh kacau la tu 




Nun sayup ajer air laut kan>

Membahang ajer cuaca hari tu

Panas sungguh..memang tak tahan..anak anak nak ke tengah laut pun mummy tak bagi..bukan apa...risau kalau air pasang tak perasan..tak sempat nak lari plak nanti...jangan buat pasal

Hanya dibenarkan main pasir ajer..

Dah salin baju..baru boleh main pasir..

Hafiey tak habis habis dengan lori dia ajer..suka benor dengan lori ni 

Harith bersungguh sunggguh..

SIap minta izin nak g laut..nak ambil air...ish..memang tak dapatlah yer



Kembar yang bz

abg Haziq sibuk dengan Qaseh

Pengajaran yang kami dapat...

Tak boleh datang bila dah tengah hari..sangat panas

Air laut pun surut sangat...tak syok...jenuh nak tunggu sementara air pasang

Air pantai yang tak berapa nak bersih..tak sanggup nak mandikan anak anak..tapi terpaksa sebab budak budak dah merenggek kan

Bila bilas..memang mummy sabun kaw kaw lah..melekit rasanya



***D'kamar Hatiku Jajahan Hatimu***

10 comments:

msredcheesecake said...

lama nak tunggu pasang.... tak penah piknik morib, jejalan ada lha...

syawalsimpsons said...

tak penah datang sini..

::NureeN:: said...

sama la ngan sue, x pernah smpi cni... :)
tenangkan pikiran dr kesibukan kerja :)

Masya said...

ai pasang selalu mmg ptg kat morib ni .. anak sy jrg sy bwk pg pantai morib .. klu pg pun kln² jer..

izan mama mia said...

p morib ke
sll akak lepak kat benteng tuu..ada pantai ek..kena g lagi laa nie

Nafira usof said...

haitu masa cuti2 kat gold coast morib, camni gak air laut surut. jauh sgt nak jejak pantai. last2 bagi anak2 main pasir jer. :)

AnneRaini said...

dah lama tak ke pantai..last pun raya tahun lepas. morib ni lagilah xpernah sampai pun..

aTieYusof Family said...

Seronknya ke Morib.. dah lama tak ke pantai.. Morib ni pun sy blm pernah smpai...huhu

Nad MamaZN said...

Lama tak p morib..
Bestnya tp tu la tggu air pasang yg jenuh tu :)

Khai♥Rin : anies said...

Morib pn sy lom penah smpi...=)