BDaman dan sekolah


Sekarang kan panas dengan cerita BDanam...tak ketinggalan dengan Haziq..dah berapa banyak BDaman dia ada...tapi sayang..semua dia rosakkan..bukan tau jaga bagi elok2..


Kalau datang angin dia nak pegang BDaman..usung ajerlah ke mana pergi..kalau tak dtg angin x per..tinggal kat rumah ajer

Ni nak g Sekolah pun nak bawa BDaman

Haziq dengan Bdaman baru..

Baru ajer beli dengan track dia sekali

3 BDaman untuk 3H

Tapi asalnyer..semua Bdaman ni Haziq yang punya

Oren tu untuk Hafiey..yg tengah..yg tangan sebelah patah untuk Harith

Yanb baru..yg ganas tu untuk Haziq

Harith sian kat dia..tak kisah pun yg mana..janji orang bagi..x bagi pun dia x kisah..kadang2 sedih tengok dia... selalu mengalah dengan adik & abang

G beli mainan pun sama..dia sanggup tak beli..asalkan adik & abang tak nagis...good boy tau

Abang pakai baju sekolah..adik2 pun sama nak baju sekolah

Ni baju sekolah abang Haziq last year..ada 2 pasang

Nasib baik..kalau tak ..jenuh plak mummy nak cari mana baju yg sama kan untuk diaorang

Beg pn sama... 3 ketul beg untuk 3H

Bising nak turun g sekolah gak

Harith ok lagi..Hafiey yg paling bising nak turun sama..muka tu dah masam bila mummy kata x payah turun...Harith dah mandi..Hafiey bangun..salin baju sekolah ajer..x mandi.masam

Kebetulan sampai awal..

Main dulu kat bawah ni...teacher pun belum sampai..

Masing masing main Bdaman sampai hilang guli tak tau ke mana

Carilhah korang guli tu kalau jumpa

Adik adik dera abang suruh cari

Abang tu nak gak cari sampai dapat

Mana nak cari? susah kan?

Tapi dapat gak sebiji kat Haziq...

Tajam betul mata dia

Hafiey bising suruh carikan untuk dia gak...

Selsesema lah mummy

Aksi Haziq kalau selsema..nak tarik hingus la tu

Nak balik..riuh dalam kereta..masing2 nagis nak school..nak school...




***D'kamar Hatiku Jajahan Hatimu***

10 comments:

AnneRaini said...

tulah kerenah anak2. hari2 nak mainan. dah beli bukan nak jaga. sepah2 pastu hilang. dah hilang suruh cari pulak..

~ NANA ~ said...

adik pon sebok nk ikut abg g skolah ek? teringat lak masa kecik2 dulu, i pegi sekolah je mengamok adik nk ikut...hihi

msredcheesecake said...

bagusnya...jgn nnti dah masa nak sekolah tak nak plak...hheee...

Zura@Iwan said...

BDaman ni sll tv apa ziela?
awat zura tk taw ha..kahh
jarang tgk carton ni..hikss

azizah :) said...

hehe cumel.. adik pon eksited nak p sekolah..

izan mama mia said...

hiihhi..macam macam ragam..kan..bayangkan bila mereka semua dh besar nnt..senang hidup mak ngan ayah dia...aminn

LYAfrina said...

anak boy kan..sememangnya mainan2 camni la y dia org suka.. bgusnya harith, sgup bekorban utk abg & adik..

ayut said...

3 bujang....comel jer..riuh rendahla..dh hero semua ;) ank tengah suka mngalah kn?good boy..masing2x punya perangai :)

nurul nadia said...

anak perempuan hani pun beli gak bdaman ni...masa cuti sekolah duduk ngan cousin dia.sibuk main benda tu..blk teluk intan nk juga..

Shamfariz Iskandar said...

anak sy beli mainan apa pun cepat rosak...erm..