2nd day school


Hari ke 2 sekolah...ada drama sikit di pagi hari

Sebab awal pagi dalam 5.50am Haziq dah jaga..x mau tido...

Sampai rumah oni pun dia tak nak tidur..sebab awal sangat...oni belum buka pintu..kami bantai anak beranak tidur dalam kereta ajerlah..malas nak ketul lama lama

Pastu dah buka pintu..adik2 semua tidur lgi.. mummy pun sambung tidur..Haziq ajer dok main main lagi

Entah pukul berapa baru tertido..agaknya baru tidur..bila kejut bangun..tu yg nagis tu..

x nak mandi..x nak gosok gigi..semua tak nak

Sekali oni yg ambil alih..baru nak

Atuk dok nasihat..

Belajar rajin rajin yer..jangan nagis tau kat sekolah


Oni plak kis kis cucu dia..

Haziq macam x ada perasaan ajer atas meja tu



Siap tak nak jalan snediri masuk kereta

Nak oni dukung..nasib baiklah kurus lagi..bolehlah oni yg dukongkan


Oni pujuk pujuk..

Tapi muka mcm senyum senyum ajer tu

Saja akal kan> nak manja2 dengan oni
Makan gula gula..oni bekalkan

Masa ni mummy ajak sembang sembang dulu

Nak bagi mood datang..x la moncung ajer kat school nanti

Selfie dengan Haziq..

Saja buat muka kan?

Waktu traffic light merah..lama sangat..


Ajak senyum pun tak nak

Pejam pejam mata plak..

Tapi senyum

Tok su kata muka Haziq dah nak ikut muka oni? betul ker?

Teacher Amirul bawa Haziq naik atas..

Nasib baik tak nagis..ok ajer

Lain plak dengan sekolah lama dia dulu..kalau dulu..berat ajer nak melangkah masuk dalam kawasan sekolah..sekarang ni..laju ajer


Ini lah sekolah Haziq

Tu Haziq baru nak naik atas

Senang bila anak suka nak ke sekolah

Tak la risau sangat hati mummy kat office



5 comments:

Hanie(SHMA) said...

SENYUMAN MACAM KENE PAKSA

Anonymous said...

dia nk sekolah cantik la kak..luqman pun sng g taska n tadika lega hati as a mother kan..

Kakzakie said...

Acah aje tu Haziq...
Dah tiba sekolah jumpa kawan semua ok:)

Lynn Hamzah said...

hihihihi...nasib baik dia okey nak gi sekolah akhirnya...

Zura@Iwan said...

haziq bgn awal dh..
mmg la kalau tido blk.
dia mls nk bgn ha..hehe..

tp kita la yg nk kena pujuk
risau kan kalau ank2 takut nk ke sekolah..