Anak kesayangan pengarang jantung mummy daddy


Semua pun sayang anak kan?

Tak ada ibu bapa didunia ni yg x sayangkan anak anak mereka

Mummy terlebih sayang anak ...walaupun kadangkala mummy ni garang mcm harimau..anak anak pun bukan x pernah kena tampar dengan mummy...pukul bontot..tangan..kaki..pakai hanger pun pernah..

Yerlah..dah 3 hero kan..mana nak tahan kalau buat perangai

Hafiey

Budak ni sangat manja... terlebih manja

Tak boleh nak berenggang dengan mummy..x nampak mummy dia nagis..kalau nagis jenis perlahan x perlah..ini mcm nak protes...sekuat hati dia nagis...jiran 3@4 pintu pun boleh dengar suara dia..selagi mummy tak pujuk..selagi tu dia maraung

Kalau rumah boleh tahan..tapi kalau kat luar..memang mummy tak tahan..malulah..org dok tengok anak2 kita menjerit..

Pernah sekali dia keta "pap" kat mulut tu..terus senyap

Sampai sekarang..kalau dia jerit nagis ajer..mummy acah2 nak "pap" mulut dia..terus tutup mulut...nagis x dengar suara...

Tapi jangan buat depan atuk nya... sebab atuknya x suka..ini cucu kesayangan dia ni..sanggup dukong tu kalau Hafiey nagis nak benda tak dapat..pujuk sampai diam...

Sebab tu kalau kat rumah atuk..susah sikit nak marah anak2... tapi kadang2 mai angin mummy marah gak x kira tempat...sebab suka sangat nagis x tentu pasal


Ini lah si kembar

Si merah tu Harith..pun sama lebih kurang..tapi ini lagi dasyat..suka sangat menjerit..tak dapat menjerit..nagis jerit..main jerit..apa2 pun jerit

Perangai tu mcm suka marah2...mummy pantang sungguh..tapi mummy paham...itu semua sindrom anak no.2

Tapi kena ajar gak..x mau dok amalkan...

Ini kesayangan oni...lg la susah..sikit2 kalau mummy marah/pukul dia..panggil oni...naik nyampah tau...

Kalau kat rumah dia jarang sikit panggil oni...dengar cakap mummy gak..tapi kalau kat rumah oni...adoi..memang menjiwa mummy

Kena marah sikit..terus oni ambil peluk dia..lg susah


Abang Sulong

Haziq setakat ni Alhamdullilah...anak yg baik & soleh

Memang patutlah dulu ada orang nak ambil dia....

Mummy bangga betul dengan Haziq.. nakal sikit2 tu biasalah..budak tengah besar...tapi dia memang penenang hati mummy..baru 5 tahun..tapi boleh share semua masalah dengan dia...seolah olah mcm dia faham apa yg mummy rasa

tapi bila nak tidur...mesti cari daddy..bangun tidur pun tanya daddy gak

Tapi bila tak sihat..memang cari mummy la..mummy punya belaian tak dapat kat daddy kan Haziq?


Anak anak ini pun penenang hati mummy

Mungkin sebab si kembar ni sentiasa berdua..so akal diaorang lebih dari abg Haziq

Harith banyak ikut perangai Abang Haziq... Haziq tu idola Harith..apa yg Haziq buat, apa Haziq makan, apa Haziq pakai semua harith nak ikut..

Sekarang ni merenggek nak sekolah dengan abg Haziq..

Adoilah anak...abg Haziq tu dah 5 tahun... Harith belum pun masuk 3 tahun..mana boleh sekolah dengan abang Haziq

Kalau dah sekolah pun... mungkin Harith Hafiey kena sekolah Pasti dulu..nak hantar 3 sekali ke LTE tu ..rasa mcm x mampu lah sayang..

Tapi rezeki ALLAH kita tak tau..setahun dua lg mana tau ada rezeki anak..insyallah..kita berdoa semoga rezeki kita sentiasa murah untuk meneruskan sisa hidup yg ada..

AMIN



***D'kamar Hatiku Jajahan Hatimu***

5 comments:

Sidratul Muntaha said...

amin
baca cerita pasal anak - anak memang tak pnh jemu
ank2 klu yg menulsi tu ank ramai
hmm..

Nafira usof said...

Anak sulung memang selalu cepat matang kan~ kadang2 kesian tengok dia terpaksa mengalah ngan adik dia.. di adik pulak asik tunjuk taring jer.. x dapat ape yg dia nak jer melalak. sabor jer lah banyak2~

nuyui a.k.a miss YUI said...

hero2 pengubt hati kan kak..

Lily@MamaZaraZareef said...

heee..mcm2 ragam anak kan..klu time tgh sabar mmg layankan jek...tp klu tgh penat or tak sabar, mmg kena gakla marah or cubit tuh..huhuhuhu

- dieyana - said...

yup, anugerah Allah kat kita kan... mak2 dia mmng cam gitu, marah2 kat mulut...kalau saya, mulut je bebel2, bising...tapi kalau suami dia lebih tegas...1/2 kali ckp tk dgr, ha taulah budak2 tu kena. tapi mmng kena gitu, salah seorang dr kita kena ada ketegasan, bukan garang, tp tegas....;-))