Main masak masak


Rajin lagi ceritanya

INi hasilnya

Puri roti dengan sambal ikan bilis.

Sedap tau puri roti ni..nampak ajer rupa x menarik

Tok mi, abah  & maksu dtg hari tu pandang remeh ajer bila hidangkan puri roti ni..ini mcm cucur biasa kot

Sekali makan..ambik..licin terus..siap request suruh goreng lagi... hahaha

Ini kena perap dulu baru boleh goreng..bukan senang..so next time la yer

Rupanya

Ini doh roti..

Nanti kita citer pasal roti plak yer

Nasi goreng ayam tabur dengan telur ayam  leleh

Ini antara bahan untuk masak breakfast

Nasi lemak baru bertengkek atas dapur yer

Sebelum masak..bagi ambil gambar dulu...

Ni pun masak pepagi sepa'ie yer

Sambal ikan bilik tengah menggeleggak atas api

Ii baru sambalnyer yg blm siap ..ikan bilis pun x masuk lagi

Penyeri nasi lemak nanti

Ini doh untuk donat

Anak anak yg rajin menolong mummy

Nak gak buat donat sama dengan mummy

Bagi sorang sikit buatlah bentuk yg korang suka yer...

Kita tengok..jadi tak..

Apa lagi..diaorang gelek sampai hitam tepung tu

1st time buat donut..naik elok...tapi tu lah..bentuk mcm kelakar ajer

1st time yer

yg tunggu masa untuk naikkan lagi doh tu

Hasil gabungan tadi

Puri roti bersambal ikan bilis, nasi lemak pun ada sambal dia sendiri..tp nasi terteinggal plak nak bergambar sama...dan donut gebu gebas tu yg x berapa menarik rupanya

Ambil bekal mummy ajerlah ek nasil lemak tu

Ini lah rupanya donut yg dah siap disira gula tu

Sedap sangat.gebus..tq yg share resepi tu

Aik! tak siap lagi ke donut tu?


***D'kamar Hatiku Jajahan Hatimu***

4 comments:

izan mama mia said...

rajinnye masak....

Amanda Suria said...

wah...walau rupa mcm kelakar tp tetap menjadi dari SA x jadi langsung..hehehehe

Hot Mummy said...

amboii!! rajinnye masak. saye suke gak masak walaupun x pandai pun. heheheheh

aTieYusof Family said...

Rajin nya masak.. rasa berbaloi masak bila anak2 suka kan? ;)