Donut Purple Mummy


Selamat pagi semua

Hari ni semangat mummy buat donut & roti...

Hobi baru sekarang ni..meroti ajer kerja mummy walaupun oven kat rumah terbakar..tapi mummy guna oven tok mi yg bulat tu..

Memang hasil kurang menarik dengan oven tu sebab tak ada api atas bawa..tak boleh nak control kan..tp boleh ajer membakar kalau setakat nak makan sendiri ni kan

Donut ni terhasil sebab campuran dengna ubi keledek purple..tiada campuran pewarna lain yer..tp memang cantik warnanya

Donut mummy..masa ni baru naik sikit sikit

banyak gak dapat dengan 500gm tepung gandum

Doh yg belum naik masa ni

Cantik ajer
Inilah hasilnya

Resepi donut ni memang sedap...gebu ajer walaupun dah petang

Masuk masuk mulut macam cair dalam mluut..memang ringan sangat

Segaja mummy buat kecik2 utk anak2 mummy..bagi diaorang suka makan..senang nak masuk mulut..sekali nganga ajer



***D'kamar Hatiku Jajahan Hatimu***

5 comments:

Cho Zila said...

ok gak yerk terus der warna .. budak2 suka warna warni...

Nafira usof said...

bertuah anak2 dpt mummy yang rajin.. dpt makan mcm2 kuih yg sedap2.

Hanie(SHMA) said...

seronok nya. ntah bila la ada mood rajin dan masa sesuai nak masak2 macam ni. rinduuu

nuyui a.k.a miss YUI said...

nyum2 best2nyaa..

Kakzakie said...

Salah satu nak menarik minat anak makan kena ada warna Zie. So betullah cara Zie ni... cute dan menarik:)