Kucuplah Dahi anak setiap hari









 saya nak share tentang petua yg saya terima...



 dari seorang pakar motivasi & dah



 lama saya praktikkan (l/kurang 11 tahun) kat



 anak2 saya.... elok dilakukan oleh salah seorang ibu



 atau bapa atau seeloknya kedua2 buat iaitu selepas



 ibu buat... diikuti oleh bapa (inshaallah anak akan



 lebih merasai dihargai)



 setiap pagi.. sebelum pegi sekolah berdiri belakang anak,



& kedua2 (anak & ibu atau bapa) menghadap kiblat...



letakkan kedua2 telapak tangan ibu/ayah yg dirapatkan



atas kepala anak tanpa sentuh kepala lebih kurang



1 inci dari rambut... lepastu bacakan al Fatihah &



 Alam-nash-rah. .. hingga habis....



pastu niat dalam hati mohon pada Allah "Ya Allah



permudahkanlah anak aku ini untuk belajar dan diterangkan



hati & ditetapkan iman & lain2 doa yg nak dihajatkan"



 lepas itu kucup dahi anak & pergi le kesekolah...



 tak sampai pun 5 minit....

 jangan malu nak kucup dahi anak2 walaupun dah



 berusia 17 tahun... (terutama pihak ayah akan



 rasa malu nak cium anak lelaki yg dewasa)

 saya diberitahu (semasa sesi motivasi tersebut),



 telapak tangan kita ini ada aura... & mestilah



 digunakan sebaiknye... sebab itulah orang tua2



 kate jangan tampar anak guna telapak tangan...

 tanamkan semangat untuk buatkan setiap hari



 & anda lihatlah kesannye.... kalau tak dapat setiap hari,

 2 hari sekali, seminggu sekali ...



 JANGAN TAK BUAT LANGSUNG...



 anak saya hingga sekarang (17, 15 & 10thn) saya



 buatkan & kesannya inshaallah anda akan lihat...



 nasihat saya... anda masih belum terlambat... buatkan



 sekarang pada semua anak2, sehingga mereka dewasa



 seeloknya ibu & ayah kedua2 sekali buat... semasa anak2



 nak pergi sekolah atau sebelum tidur atau bile2 teringat...


 inshaallah anak akan dengar cakap ibu ayah & terang hati..



 boleh share dengan kengkawan lain...
 
 
 
 
 
 
***D'kamar Hatiku Jajahan Hatimu***

1 comment:

Anonymous said...

thanksss for the info and petua..nnt saya nak amalkan..anak saya baru umur 4 thn......