3rd Day Puasa

Hari ni merupakan hari ke 3 kita umat Islam berpuasa. Alhamdullilah...mummy berjaya berpuasa penuh setakat ni. Insyallah boleh berpuasa selama sebulan.

Hari pertama cergas & bersemangat....hari kedua..dah keletihan..hari ni lagi rasa letih..mengantuk yg amat sangat dah ni....

Pagi-pagi mummy bangun 430 pagi..masak dulu..nasib baik malam-malam dah preapare semua benda yg nak masak pagi ni..just kuarkan dari freezer dan tumis...senang keje mummy..nasi pun dah masak dah sebelum tido tadi..

Lepas makan ..dalam 530am..naik atas..layan kejap Haziq..lepas tu terus terlelap sama-sama dengan Haziq atas katil....6.15am bangun untuk mandi, solat & bersiap..maklumlah..bila dah bertudung..masa untuk menyiapkan diri perlu ditambah...

Dah siap..kejutkan Haziq..salin baju & CD...bawah turun bawah..daddy dah siapkan semua barang untuk bawa rumah Oni..kuar..hidupkan kereta..terus gerak..

Petang..

Gerak dari office 545pm...terus rushing balik rumah oni. Sampai rumah..Haziq masih berbogel tak mandi..tunggu Haziq mandi..pakai baju..makan..baru gerak g umah tok mummy....

SInggah pasar ramadhan kat Taman Leng Seng...wah! clear...semua makanan dah habis..tinggal yg x berapa nak menarik ajer...belasah ajer beli roti john...rasanya tak sedap kot..sebab orang tak ramai beratur...balik rumah..memang sah tak sedap...rugi betullah..

Lepas berbuka...dok dulu umah tok mummy..balik dalam 830pm...sampai rumah basuh baju & CD haziq dulu..prepare plak barang yg nak masak esoknya..lepas tu mandi..solat...berdebussss...selamat sampailah waktu nak bersahur...

Penatnya...letihnya...tapi ...nak buat macam mana kan? tu tak masuk lagi waktu Haziq merengek nak susu...memanjang nak susu..dah la mummy Haziq ni tak makan minum...lagilah letih..tapi anak punya pasal..layankan ajer



Muka penat di hari ke 3 puasa...nampak letih sangat kan?

Naper ek mummy makin berisi? Adakah????????????????????????






***D'kamar Hatiku Jajahan Hatimu***

7 comments:

masaklemakrebung said...

Alhamdulillah... di doakan moga berkekalan ye...

az rina a.k.a jaijina said...

mmg padat an jadual time puase ni..tima baliklah nak kene rushing..balik singgah bazaar, terus amik anak..

lepas maghrib aje mate ni mmg dah layu..

kmieja said...

alhamdullilah...tahniah:) macam zarina zainuddin:)

PS: Rizz, jgn lupa ambik tag kt blog kmieja...kak mieja lupalah dah pesan belum:)

Elyn said...

3rd aku pun dah lembek. pukul 9 perut dh bunyi ekekeke.....

AngahSayang2314 said...

kak zie sama la.. angah pun pagi dah bangun siapkan makn untuk hubby
4.15 dah bangun
fuhh letih dia tak terkata...
angah rasa kak zie berbadan 2 kot??? hehehe

ieda said...

takpelah jg boleh berbuka rumah parents..ada jg org tolong masak.

Yan said...

salam kenal..

letih & penat bulan ni mmg menduga disamping nak melayan anak..
anggap saje ujian..