Baldi

Panik......memang betul-betul panik jadinya ....


Asalnya mummy nak sidai kain kat luar. So keluar sorang-sorang ajer..Haziq dengan daddy kat dalam dok tengok tv..Kat luar panas terik so x ada niat nak bagi Haziq main kat luar...baru dua tiga helai baju mummy sidai...dah nampak kelibat si handsome tu terkatik-katik keluar...

Mula-mula main kat tempat yg teduh...tiba-tiba plak boleh datang ke tempat panas. Lepas tu menjerit sebab tapak kaki panas...yerlah...mozek tu memang terasa pedih bila kena panahan mentari yg terlalu terik...berkejar-kejar mummy dukong Haziq..boleh plak dia gelakkan mummy..

Daddy ambil terus pakaikan kasut..sian plak x ada kawan nak main kan? so biarkan ajerlah..so bermain-mainlah Haziq sekeliling mummy sambil mummy dok sidai kain. Memang peel mummy kalau buat keje suka ralit...so sambil dok sidai kain..mulut ajer yg dok sembang dengan Haziq..setiap kali mummy sebut..Haziq akan ikut..so ok lah..

Tiba-tiba...mummy panggil Haziq..x ada jawapan..3x panggil pun masih tak berjawap..mummy pun pusinglah cari Haziq.....

YA ALLAH...............

kepala Haziq dah dalam baldi yg penuh dengan air air cond. Kaki dok tergapai-gapai kat atas...masyaallah..macam nak pitam ajer mummy... terus mummy jerit HAZIQQQQQQQQ..

Tiba-tiba boleh plak Haziq berdiri dengan muka yg dah basah...dalam keadaan yg tercungap-cunggap sebab susah nak nafas..nampak sangat anak mummy macam dah lemas tadi.. Ya ALLAH...berlari daddy dari dalam rumah....ABANGGGGG.......terus daddy angkat Haziq...tepuk2 belakang Haziq..picit perut Haziq sambil tunggeng kepala kebawah. Yang plaing menakutkan sebab Haziq x bersuara..macam dah lembik..

Macam nak pengsan mummy...langsung tak boleh bergerak...daddy tepuk-tepuk sambil panggil nama Haziq...baru la Haziq nagis... Terus mummy masuk nak ambil Haziq..tapi daddy tak bagi...daddy buka baju Haziq..lap Haziq bagi kering dulu.. Haziq dah siap nagis-nagis nak datang kat mummy....

Dah kering terus daddy bagi Haziq kat mummy..peluk Haziq..pujuk-pujuk Haziq..sayunya rasa hati mummy dengan keadaan macam ni..menyesalnya mummy sebab tak carefull jaga haziq..

Peluk Haziq sambil bagi susu.....tak tergambar macam mana cuaknya mummy dengan situasi yang baru berlaku....

YA ALLLAH Ya Tuhanku....kau perliharalah anak aku...selamatkan anak aku..jauhilah Haziq Irsyad dari mara bahaya..Sesungguhnya aku terlalu menyayangi buah hatiku ini. Semoga yg berlaku hari ini memberi seribu keinsafan buat aku. Semoga aku menjadi orang yg lebih berhati-hati di masa akan datang. AMIN






***D'kamar Hatiku Jajahan Hatimu***

8 comments:

noorcahaya said...

Ya Allah Ziela.. bende ni yg kita selalu takut2 kan baca dlm berita.. Ya Allah... aku baca dah berderau.. please.. becarefull... aku pon perlu hati2 juga...

Ain said...

Ya Allah kak, alhamdulillah x de apa2 kan.. klu ain pun dah panik kak.

nur salihah nordin said...

alhamdullilah kak x de pape kak haziq...seriau jugak kite bace...bdk2 mmg mcm 2...alya p0n dah pandai nak t0nggeng2 dlm air...sama2 r kite be carefull lepas ni...

Rizziela said...

Tulah Cahaya, ain & chumel...

Seriau giler..lepas tu semalam tido tak lena. Risau kesihatan Haziq..takut terminum air tu yg byk ker...tp alhamdullilah..dia nampak ok

Pagi tadi dia asyik tido ajer..akak kejutkan..tak mau dia tido lama2..akak takut...sampai mak mertua akak pun marah akak

Mentari Muncul Lagi said...

Ya Allah nasib baik tak apa2 nih.. bahaya budak baya cm haziq ni la yang kena tgk bebetui.. mesti cuak tak terkata kan...

AngahSayang2314 said...

ya allah ziela sadisnya angah dengar tak dapat bayangkan kalau angah ada di tempat ziela....

kmieja said...

ya amponnn zie, nasib zie cepat nampak haziq...bahayanya....sama2 kita ingat mengingati...berhati2...

ashikin said...

Alhamdulillah takde apa2. Apa2 pun.. jgn ada baldi atau apa saje benda yg bertakung dlm rumah. Pintu bilik air kena tutup/kunci sentiasa. Sentiasa kita pantau setiap inci pergerakan si kecil..sebab baru dapat kaki.. byk tempat sikecil nak explore..