Bila mak budak terlelap


Setiap kali tiba hari sabtu...pasti daddy akan berubah jadi lebih baik...sebab malam nanti ada game. Biasalah game kat Putrajaya. So Jawapnya mummy akan tinggal berdua ajer dengan Haziq kat rumah..itulah rutin setiap hari sabtu kita

Sabtu lepas..entah angin apa ntah..tiba-tiba mummy rasa flat giler. Nasib baik tok mummy datang dengan maksu bawa Danish & Dina...so bertemanlah Haziq malam tu. Mummy dah terbongkang tido atas riba tok mummy...
Tapi tak boleh lena sangat coz bising dengan suara kanak-kanak riang dok main..naik plak tido atas sofa...pun tak boleh lena...kemudian angkut Haziq masuk bilik bawah.....ajak tido..manalah Haziq boleh tido kalau kat luar tu dok dengar suara Danish & DIna dok bergelak ketawa kan?

Dah asyik dok ketuk pintu...nak minta kuar gak..kesian punya pasal...mummy lepaskan gak la.....mummy pun terbongkang tido atas sofa balik....tak sedar apa yg berlaku pun. Sedar-sedar daddy dah balik..dah siap mandi...so bawa Haziq naik atas ...tido terus...tak tahanlah mata ni...daddy makan maggie ajer mlm tu...mummy x sempat nak layan dah...



Tengoklah Haziq  & Danish kat atas...Rumah tak payah nak cakaplah..memang berselerak dengan mainan..baju-baju...ish! ish! macam2 la budak-budak ni kalau dah jumpa...yg pelik tu..Haziq dah makan ubat batuk...tapi x plak dia mengantuk..segar bugar lagi ada..

Rasa ni semua keje maksu dia ni...main baldi masukkan kepala la....baling baldi lah..nasib baik tak pecah..kalau pecah ada gak yg kena saman ni.....

ini lah terjadi kalau tuan rumah terbongkang tak sedarkan diri......







***D'kamar Hatiku Jajahan Hatimu***

2 comments:

Mentari Muncul Lagi said...

ishh..ishh haru biru jadinya umah mummy haziq ni.. Nasib baik tak jadi tongkang pecah lagi.. tapi sure haziq seronok kan coz dapat main sepenuh jiwa raga tanpa gangguan mummy kan??

AngahSayang2314 said...

masya allah huru hara di buatnya haziq nie.. ada jer bahan yg dia nak buat tapi angah paham kak ziela budak sedang meningkat naik memang macam tue..