Bakal Accountant

Haziq amat-amatlah  suka sangat kalau   dapat mummy punya  purse. Memang dia suka..Habis  RM  dalam tu dia keluarkan. Setiap  keping  akan di  tarik keluar....terutama  kalau ada RM 10. Suka sangat warna merah.....

Duit tua  akan Haziq pegang sampai ke rumah....dah  tu  jangan  haraplah orang lain nak dapat  duit tu..Hanya mummy sorang  ajer  dapat  ambil balik...daddy pun  x dapat...kedekuttau  anak mummy sorang ni.

setiap kali kalau mummy  balik keje lambat ajer..sure  mummy kuar  kan siap-siap purse tu...  biar  dia main-mainkan dulu  purse  tu...so x la nagis bila balik rumah..


Dapat  dah RM10.00

Dapat  ajer  purse....terus kuarkan  RM  yg ada...Dah habis  kuarkan  baru  pilih  yg mana satu idaman hati  nak dibawa  main....selalunya  RM10. Nak simpan tabung ke Haziq?



Sorok  tu

Kalau mummy minta  duit  tu..sure  dia bawa  lari ke  tingkap....tak  akan dapat punya....dia  akan pegang  sampai rumah...tengok kat celah...ada  RM1...yg  tu memang tak layan  punya....lainlah  kalau dia cari RM10  xada dalam  purse.... RM5  memang Haziq tak minat  langsung

Nah mummy...

Acah  ajer bagi  mummy tu..... bila kita nak ambil...cepat-cepat dia tarik...dah  tu siap  gelakkan  plak tu.. Haziq memang  suka kumpul RM10  kot kan? Nak  jadi  accountant kot anak mummy. Cekap  betul kalau dia memilih  duit...dah tu  kedekut plak  tu  kalau orang minta  duit tu..  tapi jangan salah anggap ...hanya purse mummy  ajer Haziq  suka...orang lain  punya memang dia x  minat  langsung


ish! nak beli apa ni ek?

Kenapa mummy kata Haziq boleh  jadi accountant? Sebab Haziq memang pandai jaga  duit dia.  Tak dapat la  orang nak  pau.  Kalau daddy sibuk minta gak...dia masukkan dalam mulut...gigit kuat-kuat...lepas tu sure orang  tak boleh tarik kan?  cerdik tak Haziq?  Gigih tu  dok  pk..nak sorok mana duit ni


marah mummy

Menangis sampai bengkak mata-mata bila mummy  ambil  RM10 dia. jerit punya lah kuat..mummy  gatai-gatai  g ambil...suka kan tengok  anak  nagis...sekali Haziq  marah...dia bangun...terus tenung  mummy....gelabah kejap mummy  kena  jelingan maut  Haziq Irsyad.  Menjadi  kepantangan Haziq kalau orang ambil barang dia...sebab dia plak tak suka  amibl barang orang...

tak perlah kalau Haziq nak jadi accountant.  Atleast lebih  besar  sikit dari  pangkat mummy  sekarang  yg hanya jadi Eksekutif ajer.....tapi kalau jadi Doctor lagi  bagus..mummy  sangat-sangatlah bangga kalau  impian mummy  itu  tercapai..insyallah






***D'kamar Hatiku Jajahan Hatimu***

5 comments:

Jiey^Mien said...

ian plak, kalo bagi duit, terus campak..
:P

Rizziela said...

Ian nak suruh mama dia simpan duit...nanti boleh beli toys banyak2 tu jie....

Mentari Muncul Lagi said...

Wahh haziq ni pandainya dia yer.. nak duit kaler merah jer ye..

SHIMA said...

sama ar mcm licha kak...hari3 balik dr umah nenek dapat singgit..x cukup,duit dlm purse pon kena kebas.....tau plak tu kat mana duit slalu kena sorok

Elyn said...

die tak koyakkan ke?? aduhh gerun je tgk ekekek