Tak boleh tido


Malam  tadi Haziq tido  tak lena....erti  kata lain...tak boleh tido

Bila  dah Haziq tak boleh tido....secara automatiknya...mummy pun  tak  boleh tido la...asyik nagis ajer....tendang-tendang...bagi susu pun tak mau...pampers pun tak  basah...

Mungkin  sakit perut kot....

Mummy  pun bukan tau pun  kembung perut tu macam  mana...yerlah...masa dalam pantang Haziq tak  pernah kena langsung....

tapi mummy  ambil gak lah Vicks..saput-sapu perut Haziq...siap  baju  ayat kursi lagi...hembus  sikit-sikit....tido kejap ajer...lepas tu  nagis lagi....sampai ke pagi tu...sakitnya  kepala mummy....dah la badan  pun  sakit...terasa lapar plak  tu..nak bangun memang  tak laratlah...

Baru  mummy  teringat...............

Petang semalam Haziq langsung tak  makan  nasi...tapi makan bubur jagung punyalah banyak....kat rumah tok mummy pun makan banyak  gak bubur  jagung tu...siap tak tido siang langsung....

Lain kali kena beringatlah...tak boleh makan banyak sangat..makan  sikit-sikit ajer...tp budak kecik kan susah nak  control

Tapi  jagung  tu angin  ker?



***D'kamar Hatiku Jajahan Hatimu***

2 comments:

Mieja@Amiizaa2001 said...

alahai kesiannyaaa....rizz, agaknya haziq lapar sebb bubur jagung tu cepat lapar....satu lagi jagung tu mudah bg batuk kalaou bb tak tahan....

Rizziela said...

alamak! yer ker kak...mgkn gak kot....sayapun tak pasti