Bila saya sudah besar



Sekarang ni saya dah besar... Umur saya dah setahun 4 minggu. 

Kalau dulu bila naik kereta saya selalu duduk atas riba mummy baik0baik...tetapi sekarang ni jangan harap yer semua....Banyak keje menanti saya untuk diselesaikan...

Contohnya macam hari tu...masa dalam perjalanan balik dari Melaka...saya sangat sibuk untuk memanjat cermin kereta daddy....susahlah..saya tak nampak persekitaran bila saya duduk ajer atas riba mummy...

Mummy sekarang dah tak larat nak marah saya lagi sebab saya dah tak dengar cakap mummy lagi. Saya dah besar..saya tau lah apa yg saya buat walaupun saya tak tau sakit ke tak kalau saya jatuh nanti sebab saya tau...mummy tak akan biarkan saya jatuh punya...percayalah cakap saya....





Masa ni saya singgah dengan mummy & daddy kat perhentian jenjantas. Daddy berenti kat sini sebab mummy nak mandikan saya yg dah masam ni. Habis gatal satu badan saya sebab cuaca yg sangat panas. So berhentilah kejap untuk dinginkan badan. Bagi wangi sikit bau saya...

Nampak tak saya dah besar bila berdiri macam ni?



Sedap tau berdiri atas peha mummy. Mummy marah kejap ajer...bila saya buat muka simpati..sure mummy tak akan marahkan saya lagi. Itu saya sangat pasti. Saya kan anak kesayangan mummy. Mummy mana boleh marah lebih-lebih..nanti mummy yang sedih tengok muka saya sedih..

Sekian saja cerita saya untuk kali ini........


Saya ialah :


Muhammad Haziq Irsyad




***D'kamar Hatiku Jajahan Hatimu***

2 comments:

Mentari Muncul Lagi said...

Alahai Haziq ni dah pandai macam-macam ek skang ni.. kesian kt mummy dia tu.. Mummy kena banyak sabar tau budak tgh nak naik memang cam ni..

Rozy said...

Wahh Haziq,
ni lagik dasat nih..siap diri atas paha mummy yg gebuss lagik tu..