Bila si bb abang tak sihat


2 minggu yg lepas adalah waktu yg sangat mencabar untuk mummy daddy.. 

Dengan keadaan cuaca yang kering & panas..masalah air lagi..memang amat2 kritikal keadaannya..tu pun nasib baik rumah kita tak terlibat dengan masalah catuan air

Bermula dengan Haziq yang demam panas....

SIang ok ajer..lgsg x demam..sihat dan boleh main2 lg..tapi bila dah petang nak masuk maghrib mula panas badan...dah malam lagi berapi badannyer..adoila..memang tak boleh tidur mummy dibuatnya...

Asalnyer Haziq tidur dengan daddy..tapi sebab demam panas..takut mummy..takut daddy tak perasan panas haziq naik..so mummy alihkan Harith tidur dengan daddy..Haziq dengan mummy..sentiasa dok peluk ajer ...biar terasa perubahan suhu Haziq..walaupun mungkin mummy tertidur

Nasib baik senang makan ubat...pukul 2am kejutkan bangun makan ubat pun bangun..lgsg x nagis or memberontak...nak mandikan waktu tu pun x ad masalah...1 mlm 2@3 kali gak mummy mandikan..
Melepek ajer...dah mcm budak kecikkan? padahal dah 5 tahun tu

Hari ke 2 mummy bawa g Hospital Kajang terus

Walaupun baru hari ke 2..tetap kena bawa..risua takut asma ajer..tu pun ada bunyi sikit..yerlah..dah mandikan malam2.mau x semput kan

masa ni dah pukul 1.00am... mengantuk + badan panas + semput

Minta air sebab dahaga..melepek ajer kat mummy

Tengah tunggu MA nak check..

Mummy saja ajar Haziq buat sendiri..biar dia biasa..mummy duduk jauh2 ajer..

Sedihnyer muka dia...

Tak larat sangat ni

Ni Hari ke 3

Balik dari rumah Oni ajer dah melepek dalam kereta

Kira macam tak tahan sangat la tu..letih

4@5 hari gak demam... Alhamdullilah..lepas tu dah ok..dah berjangkit kat adik plak..

Ni semput balik...

Asyik minum air batu ajer..mana tak semput

Nasib baik senang nak ambil neps..x la mummy stress

Tapi kesian sangat sangat bila cuaca tak menentu ajer...dengan jerubu lgi...anak anak berisiko nak kena neps selalu

Itu dalam dok jaga2..lgsg x blh main kat luar tu..kalau x jaga..lagi teruklah rasanya

Yang penting..sekarang semua anak2 mummy dah sihat  & cergas..Alhamdullillah


***D'kamar Hatiku Jajahan Hatimu***

11 comments:

Kakzakie said...

Kesiannya sampai kena mandi malam-malam. Kalau kakak tak mandikan Zie. Jerlum aje dgn air guna tuala basah.

Harap terus sembuh ye sayang...

kakyon said...

muka pun layu jer..kesian kat dia.
akak punya cara..kalau budak2 ada asma..kena jauhkan dia dari barang yg mengumpul habuk..contoh mcm kapet, kucing. tambah pulak cuaca berjerebu ni..lagilah kena jauhkan.tapi nak buat camna ekk..takkan tak keluar rumah pulak.

Lynn Hamzah said...

alahai...kesiannya...moga cepat sembuh yer...

Zura@Iwan said...

Ya Allah cabaran buat ziela dan suami kan...
semoga ziela tabah ye...ujian dr Dia..
Alhamdulillah..skrg anak2 ziela dh sihat...semoga sentiasa sihat...

Nad MamaZN said...

musim...
moga beransur sembuh semuanya

Nad MamaZN said...

musim...
moga beransur sembuh semuanya

CAHAYA HIDUPKU (Nur Hayati) said...

Cepat sembuh ye sayang...

Akak selalu lap dengan air jer badannya... tak mandikan takut semput tu..

CAHAYA HIDUPKU (Nur Hayati) said...

Cepat sembuh ye sayang...

Akak selalu lap dengan air jer badannya... tak mandikan takut semput tu..

Amanda Suria said...

alhamdulillah dah sihat..budak2 kalau demam memanag buat kita risau kan...

Nafira usof said...

Alhamdulillah.. moga anak2 kita terus sihat dan ceria walaupon cuaca x baik skrg nih. moga ketahanan badan mereka sentiasa kuat melawan penyakit. Amin~

Nora Karim said...

mmg risau kalau anak2 kena demam... mujur semuanya dah baik... moga lepas2 ni tak demam lagi... amin...