Bila Demam

Sepanjang usia Haziq Irsyad 9 bulan lebih...inilah kali pertama diserang demam..itu pun sebab cik gigi nak naik sampai 3 batang sekali.....

Pagi-pagi buta dalam pukul 1.35am boleh plak dia terjaga nak tengok tv...tak mau tido.....dengan baju tak pakai .....suar tak pakai..dia bantai layan tv sambil dok golek-golek kat tengah katil...

mula-mula kacau daddy tido...tapi daddy tak layan...tak sedar dah..penat sangat kot..kacau mummy plak..sure la mummy sedar..sebab kat lengan mummy ringan ajer...dah tak dak kepala dok tumpang tido...



Tengok tv sambil mencangkung



Bangunlah mummy...temankan Haziq



Mummy tak mau teman..remote pun jadilah


merajuk..masuk dalam selimut mummy



la la la...kacau daddy plak


tangan cari apa tu Haziq??

Sepanjang malam tak dapat tido.. adalah dalam 3-4 kali Haziq bangun nak tengok TV....terpaksalah layan ....tak tengok dia pun tak per..janji duduk..tak mau baring....nanti dia datang buat kacau kat muka kita....

bila duduk..pejam mata pun tak per..Haziq mainlah sorang-sorang...nyanyi-nyanyi la...cakap-cakap sorang diri....padahal awak tu tak sihat...tu yg terpaksa bogelkan tu....

ni kalau oni or tok mummy tau ni ... sure mummy kena marah...tido malam anak tak pakai baju...takut sejuk...tapi sebenarnya badan Haziq panas berapi...demam nak tumbuh gigi





***D'kamar Hatiku Jajahan Hatimu***

3 comments:

wuzz_in said...

Oh, sian nye..Afiq kalu demam alhamdulillah jarang merengek..kalu tak, mau pengsan maknya..kalu ada abah takpe jugak..Ni mak sorang2 nak jaga ..huhu..

Elyn said...

pic last tu nmpk cam muke ham plak.... heheh anak daddy ke ni??

Rizziela said...

wuzz,

So far ini 1st time demam...tak lah teruk sangat..cuma kena monitor dia punya temp ajerlah...merap pun kurang gak..

elyn,
Anti elyn, Haziq memanglah anak daddy.....semua orang kata Haziq ikut muka daddy, muka atok & kulit oni....tak ada langsung ikut mummy....

*sedihnya mummy