Tag - Baby Related Product

Ada Tag ni dari Intan (mama Hadif) .... Ayoyo...terkena sudah...

Mai nak habaq bagi...

List 5 expensive baby-related product i dont't regret buying.
(Definition of expenseive is something priced 200 onwards)

1. Set Spectra 3 (Extravaganza)
~ Amatlah berbaloi-baloi...sehingga kini..Haziq dah 8 bulan..masih   
berkhidmat dengan jayanya....Hasil pengeluaran amatlah
memberangsangkan (Harga RM630.00)

2. Madela E Pump                  
~ Amat berguna semasa dalam pantang..tetapi telah diambil alih oleh S3
sebab Madela ni sangatlah bising untuk dibawa ke office.. (Harga RM450.00)

3. Stroller Swet Cherry
~ Amat berguna sehingga kini....Senang nak bawa Haziq g jalan-jalan (Harga
    RM429.00)

4. Deep Freezer
~ Sangat-sangatlah berguna...walaupun beli 2nd...baru pakai 3 bulan...tapi
memang sangat berbaloi-baloi..seperti baru....bersih & amat berpuas hati
(RM680.00)

5. Cloth Dryper                    
~ Sehelai brand lunartots RM53..ada 5 helai = RM265.00 Brands Coola
Baby RM38..ada 6 helai = RM228.00 so total RM493.00 .
Sangat   ...dapat menjimatkan duit pampers Haziq setiap bulan....(senyumla
daddy bila tak payah kuar duit yg banyak untuk beli pampers seperti masa dalam
pantang dulu)

List 5 cheap baby-related product woth buying
(Definition of cheap is something priced 200 below)

1. Car Seat                       
~ Masih guna sehingga Haziq berumur 7 bulan...sekali sekala ajer guna untuk
sekarang..sebab daddy dah hantar & ambil dari rumah oni...Haziq dah tak mau
duduk..asyik nak jerit ajer bila dok dlm car seat...nasib baik harga tak mahal
sangat (RM160.00)

2. Playmate                     
~ Amatlah berguna bila nak salin pampers or baju Haziq..bila dok dlm tu..boleh
main mainan yg tergantung2 tu... (RM69.90)

3. Walker                        
~ Menyenangkan kerja-kerja oni kat rumah....Haziq amat suka naik walker ni
sebab boleh berjalan sekeliling rumah tanpa perlu di dukong (RM99.00)

4. Drypers Bag 
~ Amat berguna...baju yg beli untuk dipakai semasa dirumah oni or berjalan-jalan
disumbat ajer dlm beg ni.. Brand? Simple & Dimpler warna putih..mummy suka
(RM79.90) Beli masa Haziq dalam pantang lagi

5. Bottle & food warmer 
~ Berbaloi sebab Haziq hanya gunakan botol Avent.(RM27.90) Warmer plak daddy
beli brand snow bear (RM149.90)



List 5 baby-related product I regret buying

1. Rocker                 
~ Sangatlah rugi beli....Haziq sangatlah tak mau duduk...dah lah nak beli tu mcm
excited bangat..tapi anak plak tak suka...brand sweet Cherry (RM139.90) Sekarang
dok dalam kotak balik & simpan dalam stor...

2. Mainan baby
~ Banyak mainan baby yg dibeli..langsung tak menarik minat Haziq untuk bermain.


3.

4.

5.


Ok..dah siap pun...

Tak banyak barang yg rugi beli untuk kegunaan Haziq...sebab mummy beli bila mummy Haziq suka ajer..kalau tak suka tak beli pun...

Sekarang dah tak ada hutang yer Intan...akak dah siapkan tugasan akak untuk kali ini.





***D'kamar Hatiku Jajahan Hatimu***

2 comments:

Intan@mama Hadif-Brunei said...

Hehe dh habis hutang pun kak ziela..wah meriah tul brg2 haziq tu.huhu.mahal2 gak kan.byk yg branded.takpe la kan,smua utk anak tercinta.

Tak rugi pun sbnrnye beli yg mhl sbb thn lama,nanti adik haziq boleh smbung pakai. ;)

Rizziela said...

tak ada lah mahal sangat intan..biasa2 aje....yg penting puas hati kan ..tahan lama sikit