Kawan

Semakin ramah anak teruna sorang ni...Pantang nampak orang..mesti dia tersenyum....senyum nak ajak berkawan....

dalam kereta nak balik pun...kat traffic light...adalah satu hari tu...berhenti kat traffic light....so dia sibuk nak tengok kat cermin..mummy pun angkatlah Haziq tengok cermin..yg mummy dok rancak berbual dengan daddy..so x layan sangat Haziq ni...

dalam dok asyik sembang..tiba-tiba Haziq tepuk tangan sorang-sorang..siap gelak-gelak lagi..pelik gak budak kecik ni..so mummy tengoklah..wah! siap mengekek lagi Haziq ni..pelik ni...so mummy tengoklah kat luar...rupanya ada cina dlm kereta tu dok renung kat luar...so dia ingat orang tu acan dia...lor....padahal orang tu tengok ajer kat luar....

melompat-lompat atas mummy..suka bebenor...rupanya nak berkawan...

Mlm sabtu lepas pun mcm tu gak...
dok melepak kat bawah dengan mummy...tiba-tiba suka bukan main lagi..mummy heran gak ni.naper dengan Haziq ni...bila berpaling..mummy nampak ni.......



Kawan baru Haziq

Patutlah asyik dok teleng ajer kepala sambil tersengih-sengih si kecik handsome ni...cuba tengok ni...


Ajak abg datang main dengan Haziq

Abang tu tak layan Haziq pun..tapi Haziq suka macam abg tu tengah agah Haziq ajer.....sian kat anak punya pasal...mummy pun panggillah abg tu datang main-main dengan Haziq...kejap ajer mummy panggil..terus sampai...rupanya abg ni suka bergambar..dia datang kat Haziq pun sebab nak bergambar ajer....ish!!




Aik! biar betul abg ni..

Heran Haziq tengok abang ni....dia yg over bila mummy suruh senyum....tengoklah...sambil terbeliak mata Haziq tengok abg ni bergambar.....pening Haziq...




Tak boleh jadi....

Bila dah abg lebih-lebih bergambar...tak boleh jadi ni...Haziq pun kena senyum gak..ini kan mummy Haziq...tu yg aksi ala galak-galak sikit tu...cute kan abg ni? kecik ajer orangnyer



Lagi???

Kalau tengok dalam gambar...nampak macam Haziq lagi tua dari abg ni..Padahal abg ni dah boleh berlari dah..mungkin dah 2 atau 3 tahun dah umur dia...tp bila duduk dengan Haziq ...terserlah keterunaan Haziq....besar gak anak mummy ni....mummy ingatkan kecik ajer orangnyer...mcm mummy... rupanya tidak... sangkaan mummy meleset rupanya....

lepas habis bergambar...abg tu berlari balik ke tempat asalnya..puas mummy pujuk datang main dengan Haziq...dia masih tak mau...dia datang untuk bergambar ajer...bagus betul... memang kaki bergambal la budak ni....tp apa-apa pun..thank's yer abang...sebab nak kawan dengan Haziq walaupun sat ajer...





***D'kamar Hatiku Jajahan Hatimu***

2 comments:

Elyn said...

dah pandai nk berkawan.... apa lagik ziela kene tambah lagik satu ni ehehhehe

Rizziela said...

Elyn...

kalau tak kerana perut ni kena toreh...memang tingin nak tambah satu lagi....tp keadaan tak mengizinkan lagi