Lempeng kelapa


Tiba2 ajer teringin nak makan lempeng kelapa Jumaat lepas

Rasa mcm orang mengidam ajer.... nak sangat2

Balik kerja..lepas ambil anak..terus g kedai..cari kelapa parut

Dah la x pernah buat... adoi.. mesti cuba ni

Cari resepi dalam google la jawapnya


Kuah sardin

Malas nak buat sambal.. kita cicah dengan sardin ajerlah yer


Ni rupanya..

Ada yang tebal..ada yg nipis

Tapi janji boleh makan kan

Habis gak makan dengan anak2


Zoom sikit

En suami yg x makan pun..cuit sikit2.. lama2 banyak gak dia makan

Sedap la tu

Tapi rasa x puas hati gak tu..mcm x berapa nak sedap

Ini rupanya

Sebelum siap

x taulah bancuhan keras ke lembut
Main buat ajer

Janji boleh makan ajer



6 comments:

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

Wahhhh!!! Syedapnya lempeng..mkn time hujan2 ngan kopi..!! hehe

Yumida Huda said...

nampak sedap la kak. kuah tu nyumnyum...
yumida klu buat lempeng cicah ngan susu je..blh buat sambal sardin nanti, jeles pulak tekak ni

nuyui a.k.a miss YUI said...

xpe.. t dh biasa buat msti ok kak..

Kakzakie Purvit said...

Ada org yg jual lempeng kelapa ni inform kakak masa bancuh lempeng kelapa ni Zie guna air kelapa dia. Kakak memang suka dan biasa memang cecah dgn sambal sardin - macam dia punya regulah tu:)

azizah green line said...

sedapnyaa! lama xmakan ni

dear anies said...

x try judukan dgn gula pasir ke? sedap gak