Homemade Jeruk Mangga


Lamanya x buat jeruk mangga

Yerlah..mana nak cari buah mangga kan

Bukannya ada pokok..kalau ada jual pun..harga mahal gak kalau bukan musim

Kalau dah sampai musim.. 3 kilo RM10 ajer pun dah dapat

Ni kebetulan mertua bagi buah mangga dari kampung..so kita buatlah jeruk

Memang segaja mertua bagi..sebab dia nak suruh menantu dia yg buatkan..malas nak kopek kulit la tu

Mcm tak tau :D


RUpa jeruk mangga

Letak cili api + asam boi + gula sikit

Letak dalam peti ais semalaman... esok baru kita makan

dah siap baut

Dapatlah 2 berkas... 1 bekas  bagi mertua.. 1 bekas utk kat rumah

Nasib baik hubby pun layan gak... 3H memang suka.. kalau x marah..sure x berhenti diaorang asyik makan

Takut sakit perut ajer

Tapi y g tukang perabis.. maksu & mak..sekali hadap..clear

Memang sedap..

Mercik air liur tgk gambar ni.. mana plak nak cari mangga muda ni



6 comments:

AMIIZAA said...

ishhh terliur tgk....sedapnya:)

mama tisya said...

suka jeruk mangga tp slalu mama kita yg buat tp bkn jenis yg ltk asamboi ni..yg jenis jeruk ngan air gula

dear anies said...

kecuqqq kak oiiii

Cikna said...

Baru ni buat beli mangga sekilo rm6 demi kerana nafsu layankan jgkla walaupun mahal,hehee....

nuyui a.k.a miss YUI said...

tu dia sdp tgk...

Nafira usof said...

tumpang mercik ailio jugak. ahaks~
Zura pernah buat masa tengah hot haitu.
sempat gak buat 2 kali. hehehehe memang sedap.