Angin satu badan


Kenapa ek...sejak akhir-akhir ni selalu sangat kena angin satu badan....terasa sakit yg amat sangat...tak tau nak buat mcm mana

Nak kata x sendawa...sendawa gak...kentut..kentut gak...tapi masih ada gak angin dalam badan ni...pagi-pagi memang dok mengamalkan minum air suam...kasi buang angin..tapi tetap gak nak berangin...

Selalu angin dok sebelah badan ajer....keras kat situ..bila bergerak or tekan..memanglah sakit sangat..dan-dan tu gak lah dia ber'ek...ek..ek...

Hari-hari dok sapu minyak panas....tak sapulah kat perut...just sapu kat tulang belakang dengan belakang badang...kadang-kadang sapu gak kat depan dada...tapi perut memang langsung tak pernah sapu dengan minyak panas

Rasa-rasanya kalau waktu pregnant boleh tak kita mengurut?

Sebab rasanya lepas bersalin hari tu tak mengurut kot..tu yg angin berkumpul satu badan...ish! mcm mana ni? nak mengurut..tapi MIL mcm tak bagi ajer...tapi tak urut terasa sangat sakit kat badan ni...so nak buat mcm mana ek? tak kan hari-hari nak mengadu sakit kat badan-badan kan? nanti orang yg dengar pun jadi tension dengan kita...

Tolong yer bagi pendapat...boleh tak mengurut or kalau tau sapa-sapa yg pandai buang angin dalam badan ni...tp nak yg pandai mengurut orang bersalin la kan? coz tengah pregnant ni takut gak orang urut sesuka hati...lain plak jadinya nanti...



***D'kamar Hatiku Jajahan Hatimu***

8 comments:

Nurul Aznil said...

Salam,

Me ada urut masa ngandung 6 bulan dulu, tapi dengan mak cik yang 100% me kompom arif pasal urut wanita ngandung dan lepas ngandung...

Angin me mmg byk sampai makcik tu yang nak termuntah sbb angin transfer ke dia...

Elyn said...

aku masa preg dulu bab angin ni yg teruk. so aku cuma amalkan mkn bende panas je. suam2 pun x jalan. sejuk jgn berani amik mau muntah belahak sampai ulu ati sakit.

urut? aku tak berani. sbb ramai ckp tak perlu.... ko sapu je la minyak panas kat tapak kaki pehtu pakai socks ek...

LYAfrina said...

MMG SAKIT KALO KNA ANGIN CAMNI,, LYA GUNA PATI HALIA... LPS TU LEGA SKET... SBB BLH BUANG ANGIN N SENDAWA.

mummysyafie said...

selalu nya dear, bidan pandai mengurut orang yang tgh pegnen. dulu opismate pun macam ni gak. dier bawak pegi berurut ngan bidan..kes angin satu badan la gak

Fieza79 said...

mmg tak selesa kalau masuk angin mcm ni...ada mkn2 apa2 yg berangin ke...

juanita said...

sapa kata x leh ngurut time peknen.
aku dulu masuk je peknen bulan ke-3, tiap2 bulan smp nak bsalin g ngurut. Sehingga la kini daku rajin g ngurut, Wbagaimanapun, badan ku tetap gakss masuk angin sbb masa pantang anak pertama x jaga betul2...padan la muke kan...ekekekekke

AngahSayang2314 said...

kalau badan angin2 nie memang susah tak senang di buatnya... apa pun baru permulaan preggy jgn urut bahaya... kalau setakat urut biasa2 bole la... try tanya org yg lebih tua kak...

kak tahniah dah preggy hehehe..anak kita kan sebaya tapi haziq nak dapat adik gah gugurl jer entah bila hehehee,....

armouris said...

info tentang perut berangin di SIHAT SELALU - Masalah Perut Berangin