Tak faham dan tak mau faham boleh?


Sebenarnya tak tau nak buat mcm mana....nak fikir dengan tak nak fikir sama banyak...tapi benda ni selalu menganggu fikiran...nak luahkan..tak tau pada siapa....tak luahkan...sendiri merana....masih ada lagi ke insan kat dunia yg kita boleh percaya 100%

Sebenarnya .... kita memang tak boleh percaya 100% pada sesiapa pun ...eventho husband, family or rakan baik kita...anak-anak pun kita x boleh percaya 100%

Saya pernah terbaca kat salah satu artikel....suami..anak..ibu..bapa..adik beradik...kawan-kawan....semua adalah tetamu dalam diri/hati kita... mereka semua satu persinggahan dalam diri kita...kenapa? saya tak ada jawapan untuk itu.....kerna saya percaya....individu yg berada disekeliling saya adalah amat penting untuk saya.....saya anggap mereka sebahagian dari diri saya.....tapi adakah mereka menganggap saya ini sebahagian dari diri mereka?

Kini...hanya pada ALLAH tempat saya mengadu.....saya rasa....kadang kala kita memang patut diuji untuk memastikan kita sedar siapa diri kita...tapi kadang kala ujian itu sesuatu yg amat berat untuk kita pikul....tapi??? kita harus memikulnya jua walaupun kita rasa kita tak mampu untuk memikulnya...

Saya sendiri tak faham dengan apa yg berlaku dalam hidup saya kini

tak perlu bertanya apa yg berlaku dan apa yt telah berlaku kerna itu tak akan membantu saya...yg penting...bagilah saya kata-kata semangat untuk saya...saya amat-amat memerlukannya





***D'kamar Hatiku Jajahan Hatimu***

4 comments:

Anonymous said...

Salam kak,setiap yg berlaku dalam hidup kita ada hikmahNYA...kita perlu sabar dan hadapinya...sbg ham ba ALLAH kita sering diUJI..itu tanda ALLAH sayangkan kita...apepun kuatkan hati dan tabahkan diri..

MA..

NB KARA said...

moga-moga Ziela diberi kekuatan dan berharap dugaan untuk Ziela hanya sementara. Berdoa selalu dan luahkan pada orang yang dipercayai..

Mentari Muncul Lagi said...

Zila hidup kita umpama roda kadang2 di atas kadang2 di bawah...kita sendiri pun tak tau bila kita kan berada diatas dan bila masa pulak akan berada dibwahnya... oleh itu lalui la hidup ini dengan tabah..lalui liku2 yang berlekuk tu dengan sabar & bijak jgn sampai tersilap langkah.. yang penting sebelum buat apa2 keputusan kena pikir sedalamnya.....

~HaiRiZaN~ said...

Semoga tabah menghadapinye.. setiap org de masalah termasuk la diri saya.. nmpk je mke stap org senyum n apy.. tp dlm hati hanye dirinye n allah je yg tau.. jd kite tak bersendirian.. cm kite berdoa agar kite tabah menghadapinye