Ulser mulut

Mummy x pernah kena ulser dlm mulut.. setakat mata ikan sikit2 tu adalah..nak kata sakit x sakit..tp agak x selesa la

Daddy selalu kena ulser mulut

Kali ni Harith plak kena...

Mula2 badan dia dedar2... ingatkan demam.. so bagi ubat demam

Tapi sampai 3 hari x baik2 gak.. makan pun x nak.. dah pelik dah ni

Kenapa plak

sedar2.. mulut dia ada biji kat tepi bibir tu.. suruh buka mulut dia x nak ..nagis kata sakit

Eh..x boleh jadi ni..

Terus bawa g klinik

Muka orang sakit

Memang betul.. Ulser mulut

Doc pun terkejut.. penuh satu mulut...byk sangat

Terus doc cucuk ubat bontot..sebab panas dia 40 darjah..

Lepas tu bagi ubat makan sekali... doc bagi mc 2 hari

Yerlah.. dah sekolah kan


Tengah cek MC dia

Mata sampai x larat nak buka

Yerlah.. lgsg x makan.. minum pun x nak

Jenuh pujuk.. last2 kata doc nak cucuk..baru minum sikit

itu pun air masak ajer..pakai straw...

kalau x paksa..x minum

Muka sedih

Mummy janji.. lepas ni kita g cari ice cream vanila

Lepas makan ice cream..baru dia nampak cargas sikit

suap bubur pun masuk la 2@3 suap

Jadilah..dari dia x makan langsung kan

Tapi budak ni jenis pemakan.. kalau dia x mau makan.. susah hati mummy

Bersungguh cek mc dia

Lama gak nak tunggu dia betul2 sembuh

Makan pun jenuh..semua blend.. bagi cair2 aja

Dekat 2 minggu gak..

Senyum pun kena muncungkan bibir dia.. memang kelakar

Tapi Alhamdullilah.. lepas sembur watermelon spray tu.. terus baik

baguslah.. memang kena standby aja kat rumah kalau ada yg selalu kena ulser mulut ni 

4 comments:

Atie Yusof said...

kesian bila kena ulser mulut ni sis..memang tak selesa... makan susah, semua serba tak kena bila nak makan..kan..
watermelon spray? wahh.. bagus ni.. boleh cari nti..:)

Kakzakie Purvit said...

Allah... kalau kita yg kena pun tak tahan inikan pula budak Zie
Kesian sungguh. Cuaca sekarang agak panas Zie. Kena bawakan air lebih sikit.

Sidratul Muntaha said...

get well soon
acik ayu ni pun masa selsema teruk pun sampai gusi semua bengkak n mulut kena ulser byk
dpt 3 -4 jenis ubat

layu sungguh mata dia
panas dalam ni

CikLily Putih said...

aduiyai ulser mulut? sakit tuh. kita yang dah tua ni pun kene sebijik dah meraung.. inikan bebudak plak kan