Hari Pertama


Hari ni merupakan hari pertama mummy start kerja selepas 2 bulan bercuti berpantang...Alhamdullilah...berkesempatan juga mummy untuk masuk kerja semula

Malam tadi ...sekali lagi mummy di uji dengan anak anak...Adik Harith dari siang sampai membawa ke malam asyik menagis ajer..tak tau apa punca...susu dah bagi..pampers dah salin..tapi tetap menagis..nak duduk atas mummy ajer..memang sakit pinggang dibuatnya..

Dah habis adik Harith....adik Hafiey plak sambung...memang tak berehat langsung mummy..nak masak untuk berbuka pun tak sempat..akhirnya makan luar ajerlah..

Malam pun mcm tu...awalnya adik Harith menagis tak mau tido...sampai pukul 1am...lepas dah pujuk2 dan urut urutkan badan..baru terlelap...elok ajer mummy pejamkan mata dalam 1/2 jam..adik Hafiey plak menagis...adoilah..dah la nak kerja ni..jap g 430 nak bangun lagi nak masak sahur....berjagalah mummy sampai 4am...lepas dah adik Hafiey tido baru mummy dapat lelapkan lagi mata untuk 1/2jam...

Bangun masak sahur pun 430am..lepas dah makan..layan kejap adik Harith lagi yg dah terjaga..lepas tu tertido..sedar sedar dah 630am..kelam kabut segalanya...nasib baik daddy tak kerja hari ni..so daddy kena hantar mummy g kerja....



***D'kamar Hatiku Jajahan Hatimu***

5 comments:

BABY(MAMA AMANA&ARIEF) said...

budak bawah umur setahun mmg macam2 ragamnya..nak yang baru lepas hari... sabar ye

Elly & Emmy said...

fuh .. kesian mummy .. kena buli ngan anak-anak.. bersabar yaaa..

Lyana@Mely said...

salam iela...thanks singgah blog yana..n selamat naik kerja..hehehe..

mase awal2 ni saluran pernafasan dan esophagus baby lom matang lagi..sebab tu mudah kene muak susu tu...

tapi semakin baby membesar, semakin matang fungsi organ, dah takde lagi dah muak susu tu..insyaallah.. :)

Rizziela said...

mama amana, tu la ..sebab baby pun kecik lagi...

mama elly & emmy,
memang letih sesangat...maklumlah hero hero semuanya...letih sesangat

Lyana,
salam...dah naik keje...
tu la mungkin gak..tp si abang x muak susu...si adik ajer..risau tengok ...

Amiizaa2001 said...

alahaiii kurus mami kena buli dgn kembar:):)