Warded Lagi



Sekali lagi sepanjang  umur    1  tahun  5  bulan,  Haziq  admitted kat Hospital Kajang.

Pukul  5am  kuar umah  sebab  sepanjang  malam Haziq tak  dapat tido..sesak nafas..hidung  blok...selsema  dengan batuk lagi..memang  kesian sangat-sangat..

Lepas  ajer sahur..terus  kuar rumah...ingat nak  ke Az  Zahra  Bangi  ajer..tapi  bila  pikir-pikir balik...baik  terus bawa  g Hospital  Kajang ajer coz kalau  Az Zahra..pagi-pagi macam ni  mana ada Doc  pakar kanak-kanak kan?

 Mula mula sampai  terus  ke emergency....tengok-tengok memang  kena  terus masuk  gas....

Masuk   bilik  5...Sedut  gas...apa lagi..meraunglah  Haziq sebab  kena  paksa ambil  gas...tapi nak buat macam mana..kena gak..kalau  tak..lagi susah

Lepas ambil gas..kena tunggukat  bilik  satu  plak..jumpa  Doc...

Punyalah lama  menunggu  kat luar ni..padahal  patient  langsung  tak  ada masa kami sampai...aku   dah  hanggin  satu  badan  ni..dengan  anak  tak sihat lagi..dengan  mengantuk  lagi ..dengan  aku  yg demam  selsema  lagi...boleh   plak no x menginjak dekat  setengah jam   dah  ni

Terus ajer aku g  kat  bahagian pendaftaran...tanya Doc  ada ke tak ni? lama dah saya dok menunggu ni..

Boleh plak diaorang  jawap..."Doc solat kot." Pelik  gak..masuk  tu  baru  ajer azan  subuh...cepatnya Dr  solat....

Aku terus g kat pintu 1..buka pintu...tengok2  ada 2  orang Doc  dok  tengah tido..baik  punya  landing dengan selimut putih...naik bengang  aku  lah..terus ajer aku hempas pintu....

tak sampai  tiga  langkah  aku  gerak..terus  nombor aku  kuar...aik!   cepat  plak doc  tu  solat.....

Masuk-masuk...Doc yg ada tu...doc india...Aik!  Doc   india pun  solat  Subuh ker orang  kaunter?

Lepas  dia  check2 semua...dia buat  muka  macam  orang tak puashati...dia panggil  lagi sorang  Dr...dia cakap   in English...ingat aku  ni  tak  sekolah ker? tak faham apa  korang  cakap.

Dia  suruh  Dr India lelaki  ni dengar  plak dada anak aku..lepas  tu  diaroang sepakat  nak hantar Haziq  g buat  X-ray..dia  kata ada something yg x kena kat paru-paru   dia....

Aku dah  cemas  dah ni...YA ALLAH janganlah ada  benda-benda yg  x  elok jadi kat anak  aku..jauhkan  lah   anak aku  dari benda-benda  yg  tak elok

Dah  settle semua...dia  kata  kena warded.....

Argh!!!  tensionnya  aku bila  kena warded.......penat  ooo dok  kat  hospital ni..letih..


Dah  penat meraung...dada pun dah selesa  sikit..baru  dia  terlelap...sian sangat masa ni...yerlah nak  berlawan   tenaga dengan mummy daddy...apalah kudrat   yg  Haziq  ada? tapi dalam   x  kuat  tu  pun..aku berapa kali tersandar  ke   kerusi..kuat  gak budak kecik ni




Masa ni dah nak tunggu  nurse datang set line   untuk Haziq

masalahnya  budak handsome  ni,  walaupun  sakit..dia tak  tau   dok  diam..nak berlari gak  kat dalam   emergency room tu..nasib baik  langsung tak  ada  patient..so Doc & nurse pun  x boleh nak marah  dia..tengok ajerlah




Tangan  comel yg dah ada line...sian sangat....kecik kecik  lagi dah kena cucuk dengan jarum

Tapi demi kesihatan anakanda yg  tercinta..mummy  sanggup..tak  sanggup nak t engok  Haziq  tak  boleh tido....


Baru lepas menagis..yerlah..walapun  masa g set line  tu  Haziq tak   menangis...lepas ambil darah...nagis  gak sikit

Mummy tak  t emankan   Haziq set line..sebab  tak  sanggup nak tengok tangan comel  tu kena   cucuk dengan Nurse..so  daddylah  ambil tempat mummy

Nasib baik nurse yg set  line  tu baik...sungguh bersopan& baik sekali dia set  line...sekali cucuk dah   dapat...tak  macam  yg  dulu-dulu  tu..sampai lebam tngan  haziq asyik dok  cucuk ajer...tapi  tak   dapat-dapat gak...sakit jiwa aku tengok...  kali   ni sekali cucuk dah   dapat
tak sempat nak  tengok nama nurse tu

ok..contineu next entry ek..






***D'kamar Hatiku Jajahan Hatimu***

4 comments:

Unknown said...

Salam,

moga cepat sembuh...

ietams said...

arap-arap cepat sihat yer..

Elyn Sani said...

aduh sian nyer haziq. camne die skang ziela??

AngahSayang2314 said...

kak zie memang risau kalau anak kena sakit..

apa2 pun semoga cepat sembuh