Pati Delima Gulsan - Banyak khasiat untuk kita

 

Antara khasiat delima yg dikenal pasti dan teruji ialah:-

1. Menguatkan daya tahan tubuh untuk melawan serangan penyakit
2. Melancarkan peredaran darah
3. Mengeluarkan angin dan asid dalam badan anda (boleh mencegah penyakit gastrik dan juga kanser usus)
4. Melancarkan proses penghadaman makanan, melancarkan kerja-kerja mengepam darah untuk keperluan sel-sel badan kita
5. Menyingkirkan lemak berlebihan dan juga boleh melangsingkan badan...InsyaAllah...
6. Membakar kalori dengan cepat, meningkatkan tenaga dan juga dapat memulihkan keletihan
7. Membuang asid urik di dalam sendi untuk meredakan penyakit Gout
8. Mengelakkan rasa mual (ketika hamil), melega masalah pening kepala
9. Menegangkan payudara, membentuk perut dan punggung yang lebih kemas...InsyaAllah...

10. Dikenali sebagai "Viagra Semulajadi" iaitu dapat meningkatkan tenaga seksual secara semulajadi (nie untuk pasangan yang dh berkahwin yea..)
11. Memelihara kada keseimbangan hormon semasa haid (untuk mengelakkan senggugut)
12. Merapatkan rahim dan juga menyuburkan rahim >>> kembali dara. InsyaAllah
13. Mencuci darah kotor dan mencantikkan kulit muka dari dalam
14. Awet muda...sentiasa amalkan dari sekarang..tengok lah dalam 10 tahun lagi (jika dipanjangkan usia)...
15. Menurunkan paras glukosa dalam darah, membantu pesakit kencing manis
16. Menghapuskan kahak dan meredakan batuk
17. Mencegah berlakunya serangan angin ahmar bagi golongan warga tua...dapat juga mengurangkan risiko penyakit jantung.....Hadiahkanlah kepada ayah bonda tersayang...!!! :)
18. Anda hamil??? Pengambilan pati delima ini dapat menambahkan kegebuan kulit bayi anda, di samping membantu tumbesaran janin...
19. Membantu mencerdaskan minda dan daya ingatan kanak-kanak dan pelajar sekolah
20. Kandungan antioksidan (Polifenol) dan vitamin C yang tinggi mampu melindungi sel-sel tubuh kita daripada rosak dan boleh meredakan ketegangan urat saraf
21. Khasiat pati delima juga mampu merawat cirit-birit, mengurangkan panas di dalam badan dan juga demam, membunuh cacing di dalam usus, memutihkan kulit, mengurangkan tekanan darah tinggi, melancarkan fungsi buah pinggang, menambah darah.
22. mengekalkan kesihatan dan juga fungsi mata


Additional info >>>

Buah delima atau nama saintifiknya Punica granatum mempunyai pelbagai keistimewaan, selain dari sedap dimakan, ia juga mempunyai kebaikan dari segi kesihatan.
 


Khasiatnya tinggi kaya dengan zat sodium, riboflavin, thiamine, niacin, vitamin C, kalsium dan forsforus. Ia juga sejenis penawar kerana kandungan antioksidan yang tinggi bagi penyakit jantung, cepat tua dan barah.Khasiat perubatan delima sudah dijumpai sejak 8000 tahun lalu oleh masyarakat Parsi Purba (Iran).

Jus Delima mempunyai banyak khasiat. Antaranya ialah:-

· Melancarkan dan menstabilkanperedaran/perjalanan darah
· Mengembalikan fungsi jantung dan hati kepada tahap normal
· Membersihkan hati dan urethra
· Memperkuatkan sistem penghadaman
· Membuang lemak-lemak berlebihan
· Meningkatkan tenaga
· Mencegah ‘morning sickness’
· Membantu menyesuaikan hormon ketika haid
· Mencantikkan dan mencerahkan kulit
· Membantu menyembuhkan penyakit diabetes
· Boleh meghilangkan kahak
· Mencegah ketidaksuburan/kemandulan dan meningkatkan
kekuatan tenaga batin
· Mencegah Alzheimer dan nyanyuk di kalangan orang tua


APA TUNGGU LAGI, MARI KITA MENIKMATI PATI DELIMA GULSHAN UNTUK KESIHATAN... SAYA DAH CUBA ANDA BAGAIMANA??

 Untuk dapatkannya boleh hubungi saya di 017 253 5848


***D'kamar Hatiku Jajahan Hatimu***

47 comments:

||aLeaSaRa|| said...

slm sis owh dr thn lps mmg sy n ofcemate dh beli dr sorg akk yg sllu sggh ofce.ofcemate sy siap beli berbotol-botol skli utk mak n adiknya.

saya?ckp sebotol sbb sebotol tu pun setengah tahun x hbs2 sbb masammmmm he3...

Unknown said...

Mcmne nk guna kn erk..elok utk pykit jntung ke

Unknown said...

Mcmne nk guna kn erk..elok utk pykit jntung ke

Unknown said...

Mcmne nk guna kn erk..elok utk pykit jntung ke

Anonymous said...

klu pos laju ke bt pht johor kos pghtrn kira mcmne?

Unknown said...

Brp harga 1 botol dn postage ke sabah

aim said...

stokis sabah boleh sms no 01112202979

aim said...

stokis sabah boleh sms no 01112202979

MIZ AYIEN said...

Stokis lngkwi ad x? Sebotol.brapa?

MIZ AYIEN said...

Stokis lngkwi ad x? Sebotol.brapa?

Anonymous said...

kalau nk sebotol + pos hw much?
tq..
-zarie-

Anonymous said...

as salam. hubungi 017-2834604 untuk dapatkan pati delima gulsan dengan harga rm13 sebotol

Unknown said...

Nk tumpang tny, kalau kita ade ambil suppliment vita c, boleh x nk minum jus nie jgk?

Unknown said...

Nk tumpang tny, kalau kita ade ambil suppliment vita c, boleh x nk minum jus nie jgk?

Wak Yeh said...

Salam. Jika berminat, boleh order melalui saya. Promosi Rm10/sebotol hingga 30 April 2014. Email saya wak_yeh@hotmail.com

Wak Yeh said...

http://kedaiarabonline.blogspot.com/
Kunjungi blog saya. Harga Promosi JUS GULSAN RM10/sebotol hingga 30 April 2014.

Anonymous said...

Kalau mnum gulsan bleh x mkn ubat kencing manis yg doc sarankn?

Anonymous said...

Baby 10m bleh makan x

Anonymous said...

Salam. Saya menjual pati delima gulsan dgn harga rm13 sebotol. Sila whatsapp saya di talian 019-5498859 jika berminat. COD kawasan putrajaya - reen

Meme said...

Saya belum cuba pati delima jenama ni. Baru2 ni ada kawan saya bagi sekotak jus delima jenama TAMEK yang boleh di beli di pasaraya PRESTO dengan harga RM8.00. Pasaraya lain saya x pasti. Kesannya nya selepas minum secawan jus ni, saya buang angin x henti sampai perut kempis. Saya sang at gembira. Keesokan paginya saya dapat membuang dengan sangat lawas. Yang paling best hidung saya yang asyik tersumbat dah 4,bulan tiba-tiba hilang dan boleh bernafas seperti biasanya. Syukur ke pada Allah. Saya nak cuba pati delima ni pulak.

Anonymous said...

PATI DELIMA GULSAN SEBOTOL RM15
WHATSAPP:0174600076
COD:KL/SHAH ALAM

payid said...

Saya menjual pati gulsan
rm13.50 sebotol
rm65 untuk 5 botol
rm125 untuk 10 botol
COD sekitar putrajaya

Hubungi reen 019-5498859

Unknown said...
This comment has been removed by the author.
Unknown said...

Assalamualaikum..
Harga terbaru untuk tahun 2016.
1- rm13
5 botol keatas rm12

Pos sabah/sarawak rm25 untuk 3 botol
Pos semenanjung rm13 untuk 3 botol

Berminat boleh call/whatsapp 0174600076

Unknown said...

baru start makan hari ni.. penah beli sebelum ni.. tp pecah plakkk😭😭😭

Unknown said...

Saya satu famili makan.. Kwn dan adik yg recommended.. Hrp ada kebaikan. ;)

Unknown said...

Saya satu famili makan.. Kwn dan adik yg recommended.. Hrp ada kebaikan. ;)

Unknown said...

Saya baru makan pati delima gulsan ni. Caranya 15ml + madu 15ml + vco 15ml
Tapi saya rasa effectnya tak secepat cuka epal. Wallahualam

haris said...

Assalamualaikum di penang ada stokis gulisan?

Unknown said...

Salam..nak tanya.. Pati delima ni kalau dah buka kena simpan peti ais ke..

Unknown said...

Salam..nak tanya.. Pati delima ni kalau dah buka kena simpan peti ais ke..

Anonymous said...

Promosi terbaru rm14 sebotol untuk COD sekitar putrajaya. Diskaun untuk pembelian melebihi 5 botol. Hubungi reen 019-5498859


Unknown said...

Assalamualaikum. Penutup botol pati delima gulsan ni mengecewakan. Susah nak buka dan nak tutup balik pun longgar. Saya dah berhenti beli pati delima gulsan kerana menyusahkan nak buka botol baru.

Riana said...

Saya pun nak cubaaaaa 😊😊😊

Riana said...

Cuka epal minum mcm mana 1camca mcm tu ker... saya ada cuka epal tak tahu nak kegunàn dia yg tahu x nk bg sotong goreng meletop jer ada bnyk lg sayang jer... tlg bg penjelasan...

SK said...
This comment has been removed by the author.
SK said...

Riana12 Hana.. cuka epal tu awk bancuh dgn air suam. 1 sudu cuka epal 1 sudu madu. Minum setiap pg..

didi said...

Assalamualaikum nak bertanya.. Orang lelaki boleh minum tak jus delima gulsanni?

SK said...

Ye boleh.. perempuan & lelaki

Tulisanku....... said...

Mohon izin share

Anonymous said...

Alhamdulillah... Dh seminggu amalkan...
Senang nk membuang pg2, badan jd ringan sbb angin dh byk kluar, BP dh mula ok...

Unknown said...

Nak tny , ketika hamil bole ke mnum .. untk hb yg low ?

Unknown said...

Skrg masi ada stok kr pati delima nu

Canon Rider said...

Terima kasih

Unknown said...

Salam akak hdung akak tersumbat dh elok ea pas amlkn jus delima ni...

rosesweetgurl said...

Recommended untuk ibu hamil sbb saya pregnant anak ke2...awal trismeter hb sntiasa low smpai laaa kndungan 7bulan amalkan delima gulsan ni..Alhamdulillah hb cantik...skrg hamil anak ke 3..again hb low...nak try smula delima gulsan ni..

Nur haura afeeya said...

Muhammad Iman Nashriq, berumur 2tahun mengidap penyakit lelah atau asma sejak berumur 5bulan. Adik ni berulang alik ke hospital sejak umur 5bulan sebanyak 3minggu sekali untuk buat rawatan sehinggalah dia berumur 2tahun. Tapi tetap tak nampak apa2 perubahan makin sembuh ke atau makin baik,tetap sama saja. Ibu cuba memberi rawatan tradisional lain tapi tak ada juga perubahan, keadaan anaknya masih sama. Beliau bersyukur sangat apabila bertemu jus ni daripada seorang kawan, Iman tak perlu lagi dah pergi hospital buat rawatan. Batuk2 biasa ada tapi yang ketaranya Iman dah tak ada semput-semput dan sesak nafas macam dulu lagi. Kalau dulu 3kali sebulan kena pergi sedut gas, sekarang tak perlu lagi. Alhamdulillah.
..........................................................................
Dan ramai lg psakit2 yg gunakan produk ni sembuh dari masalah lutut kronik,kanser dan lain2 yg guna produk jutawan herbs ni. Ini kenyataan bkn rekaan untuk melariskan produk semata2. Benda elok harus dikongsi agar sama2 dapat manfaat,okay.

Nanti boleh hubungi En. Mohd Zuhairi dn pm sendiri testimoni2 td tu yer..😉

9)Jadi saya mintak pd sape2 yg ada sakit kanser x kisah lah kanser apa pon...Call atau terus wasap Pengasasnya sendiri okay👇🏻
En. Mohd Zuhairi - 017468 7570


💐Yg penting ubat nya MAMPU DIBELI dan mujarab..mudah mudahan aaminn..🤲🏼


Call order wasap@call- En mohd zuhairi- 0174687570

😁kalau wasap lambat balas(biasa nya sebab ramai yg wasap dia.)
Tp nanti dia akn blas jugak yer..
#sharepadayangmemerlukan
#sharing is caring