Peranan seorang isteri

Kadangkala aku terfikir....apa sebenarnya tanggungjawab sebenar seorang isteri@ibu... kini aku tau apa yg selama ini mak selalu bercerita dan mengadu damba... Penat rupanya....bertambah berat dan mencabar jika dalam pada masa yg sama keluar mencari rezeki bagi meringankan bebanan suami/ayah....

setelah masuk tahun kedua aku bergelar isteri...baru ku sedar....wah! patutlah wanita @ isteri dikatakan ironwoman....penat/letih/capit/tired dan segala mak nenek aku rasa sejak kebelakangan ni...masa 24hours yg dulu aku rasa terlalu panjang dan byk kini terasa terlalu singat...x sempat aku nak berehat @ bersenang lenang..dah masuk hari baru....letihnyer......

pagi2 seawal 5.45am aku dah bangun...pump susu, kemas baju anak, iron baju aku, mandi, siap2kan diri sendiri, siapkan baby...hantar bb ke rumah mertua..tukar naik motor plak ke tempat kerja yg mengambil masa lebih kurang 1/2jam bermotosikal...sampai opis..buat keje..6.00pm..kuar opis ..ambil bb...masak..main/tidokan bb...terus tertido..esok rutin yg sama....sungguh aku tak sangka...aku boleh buat semua tu...tapi itulah yg aku alami sekarang....

aku rasa senangnya bergelar seorang suami (padahal aku tak tau apa yg suami aku rasa) x payah masak..x payah susah2 dgn bb (jaga gak la sikit2) blh tido dengan lena tanpa gangguan bb....tp mesti lagi berat tanggungjawab seorang suami berbanding isteri...cuma tanggungjawab tu tak nampak mcm mana tanggungjawab seorang isteri... tapi adatlah berumahtangga...semua kena kongsi bersama..susah dan senang.... aku bangga mendapat suami mcm hubby aku..walaupun ada kekurangan..masih ada kelebihan yang aku nampak dlm dirinya..sepertimana dia..aku juga ada kelemahan sendiri....semoga rumahtangga yang dibina akan terus berkekalan hendaknya ....kehadiran Haziq Irsyad menambahkan kasih sayang antara kami suami ister :D

melalut plak aku hari ni .......(layan blues sebenarnya)

No comments: