Hidup bersandarkan Allah


Hidup kita kerana Allah

Siapa kita?
Siapa yg cipta kita?
Untuk apa kita dicipta?
Kemana akhirnya kita?


Ada pernah x soalan seperti ini di dalam hidup kita?

Yer ..

Kadang-kadang kita leka dalam dunia kita sendiri.. Kita leka dalam mengejar kekayaan dunia... kita alpa dengan apa yg kita ada...Masyallah..

Aku dulu pun sama ...sama seperti itu

Hidayah Milik Allah.

Syukur ...Allah masih sayangkan aku
Allah masih mahu aku berubah
Allah masih bagi aku peluang
Allah nak aku berubah

DAN

Aku kena berubah kerana ALLAH.

Sejak aku kenal Islam dgn lebih dekat... sejak aku amalkan Islam dengan lebih baik...Allah hadirkan mcm2 nikmat yg tak pernah aku sangat...tak pernah aku terfikir aku akan dapat

Nikmat & rezeki bukan dari segi wang ringgat & kemewahan hidup sahaja


Nikmat yang paling mahal.... 

NIKMAT KESYUKURAN ... 
NIKMAT KETENANGAN ....

Aku sentiasa berdoa ...semoga Allah akan mengampunkan segala dosa2ku... Allah tidak akan palingkan hati aku setelah allah bagi aku petunjuknya... Insyallah


Nanti...
Bila ada masa...
kita share lagi

bukan untuk menunjuk...jauh sekali utk riak bangga..
tapi lebih kepada perkongsian

Aku belum berjaya ubah sepenuhnya diri aku..tp aku dah dapat rasa betapa baiknya Allah pada hamba2nya





No comments: