10 bulan berlalu

Sepuluh bulan yg lalu, 18 June 2011 tepat jam 1.48pm, Lahirnya putera ke mummy Muhammad Harith Iffat diikuti 152 pm Muhammad Hafiey Izzat menyusul melengkapkan 3 hero dalam keluarga kita. Syukur, kelahiran yg dinantikan, lahir dgn selamat tanpa sebarang komlikasi.

3 hari dalam wad selepas kelahiran, kita dibenarkan pulang ke rumah. Happy bukan kepalang mummy sebab akhirnya mummy dapat menatap wajah kesayangan mummy yg selama ini hanya berada dalam rahim mummy.

Kini 10 bulan dah berlalu. Dari sekecil babi, kini Harith dah punya 5 batang gigi dan cekap memgular. Dan yg terbaru dah pandai merangkak. Tanga pun dah pandai memamjat. Walaupun berbadan kecik, tapi bulan tahan juga orangnya. Sangat manja dan banyak beralah dgn adik Hafiey. Ramai orang kata Harith copy paste abg Haziq tp lgsg x nampak twin dgn adik Hafiey

Hafiey masih belum tumbuh gigi di usia 10 bulan. Bayang pun belum nampak lg. Tapi x kisah pun sebab Hafiey sukan makan dah boleh makan apa saja yg abg Harith makan. Hafiey lebih besar dari abag2, sebab tu Hafiey masih belum boleh merangkak tapi sudah belajar menyelar. Sangat pandai mengusik abg Harith. Apa yg dipegang abg Harith, itulah yg Hafiey nak. Nasib baik abg Harith mudah bertolak ansur, kalau x, mau pening kepala mummy

doa mummy utk.anak anak semoga sentiasa sihat dan setiasa di rahmatiALLAH. Semoga 3H mummy menjadi anak yg soleh dan mampu membanggakan kedua orang tua. Kasih sayang mummy daddy sentiasa mengiringi perjalanan anak anak kami.

Lagi 2 bulan twin mummy akan mengijak ke usia 1 tahun. Alhamdullilah



***D'kamar Hatiku Jajahan Hatimu***

2 comments:

Ietams said...

Kejap je dah setahun... Mesti meriah rumah skrg ni

Siti_btp said...

Salam perkenalan,
Seronok dengar cerita anak kembar ni..

Anak akak kedua pun pengidap asma sabarlah ye ..tak perlu malu dgn Hospital

Mcm akak ni 3 tahun tinggal di hospital jaga anak mcm welfare dah..
Malah ketiga anak2 akak OKU mcm nak jaga kembar 3..

Kalau dapat hati unta bagus utk anak Asma dan udang lipan buat sup.

Nanti dah besar berkuranglah masa kecil susah nak jaga,..