Berduka dalam kegembiraan

Walaupun sepatutnya aku perlu merasa gembira dengan berita yg baru aku terima
, tetapi aku terasa sedih, sedih kerna bukan aku yg berada ditempatnya,

Tapi setiap yg berlaku pasti ada hikmahnya dan aku perlu terima itu semua. Semoga selepas ini ada rezeki untuk kami sekeluarga.

Syukur setakat ini walaupun tidak mewah tapi kami masih mampu hidup seperti orang lain. Ada segala keperluan asas walaupun tidak semewah mana.

Kini aku dalam proses nak beralih angin. Setelah hampir 7 tahun berkhidmat, tiada apa yg dapat aku banggakan. Tetap syukur,banyak benda baru yg aku pelajari. Semoga rezeki aku di luar sana lebih baik dan mendapat orang yg lebih memahami aku. Tak guna masih di sini kalau hati sudah tidak segembira dulu, hilang sudah seri yg ada selama ini. Hati aku sudah tercalar, biarpun boleh diubati, tapi parutnya tetap melekat di hati.

Pada yg berkenaan, fahamilah, berdiam diri bukan bermakna aku suka dan boleh terima tetapi aku cuba untuk menerima. Tapi bila terlalu lama, aku rasa dahpenuh kuaa yg ada dan aku perlu tukar yg baru. Segala kebaikanmu akan ku kenang sehingga akhir hayat. Terima kasih.

*** emosi plak aku di petang hari ni***





***D'kamar Hatiku Jajahan Hatimu***

5 comments:

Fara said...

nape plak mummy twin ni...?

Elyn Sani said...

i'allah rezeki ko anak beranak ade je!!

~HaiRiZaN~ said...

saya tau sapa org yg wat akak sedih2 ni..

Mama Ezry said...

Bertabah la ziela klu stay kat sini mmg tak kan kemana..pilihan di tangan kita..klu pilih utk tidak kemana2 kena telan lah sumenya..tp klu nak kan yg lebey baik u have to take the challenge outside... betui tak???

Ietams said...

good luck & semoga terus sukses